A fost odată ca niciodată…. pe scena Sălii Mari a Operei Comice pentru Copii premiera unui spectacol impresionant, pe care copiii îl vor povesti atunci când vor crește, iar montarea operei  ,,Cenușăreasa” de la OCC se va transforma într-un basm, pe care toată lumea îl va ști și (re)povesti. Maestrul Cristian Mihăilescu, regizorul operei „Cenușăreasa” de Gioachino Rossini, cu imaginația sa grandioasă și plină de culoare propune o versiune scenică de inegalat, care reușește să cufunde publicul în mirajul poveștii.

Bineînțeles, sursa de inspirație este basmul ,,Cenușăreasa” al scriitorului American Charles Seddon Evans, dar povestea rossiniană oferă câteva modificări poveștii inițiale. Angelina nu își mai pierde pantoful la bal, dar îi oferă prințului una dintre brățările sale identice pentru a o putea recunoaște. O notă originală în spectacol o aduc și cei doi arici, prietenii Cenușăresei, pe care îi vede doar ea și spectatorii. Aricii sunt martorii poveștii, un duo simpatic, care de multe ori dansează precum îi bate inima Cenușăresei, pe coregrafia realizată de Ionuț Picincu.

Fiorul dragostei ce a pătruns în sufletul Cenușăresei și al Prințului demonstrează că iubirea este unicul lucru care contează! Fata cu inimă de aur, așa cum este numită de Prinț, Cenușăreasa, adorată de toată lumea, cu ajutorul bunătății își depășește condiția și își găsește puterea să traverseze obstacolele vieții. La finalul spectacolului înțelegem că în viață trebuie să atingem ceea ce este invizibil ca să devenim vizibili, adică bunătatea, dăruirea, dragostea și iertarea.

Vladimir Turturica transformă scena într-o lume plină de culoare și desene interesante. Iar în completare vin costumele la fel de colorate, imaginate de Iolanda Mutu. Fiecare personaj este atât de bine caracterizat doar prin costumul său. Cenușăreasa poartă o rochie peticită la începutul spectacolului, iar cum un lucru nu poate exista fără opusul lui, cele două surori vitrege, Clorinda și Tisbe, sunt îmbrăcate în costume cu adevărat comice și multicolore. De asemenea, Don Magnifico, tatăl lor, nu se lasă mai prejos, poartă costume asemenea unui bufon, are chiar o pălărie decorată cu struguri, doar pentru a demonstra ipocrizia în care se îneacă.

Fermecătoare este capacitatea interperților de a pătrunde și de a reda sentimentele personajelor printr-o muzică de o frumusețe impresionantă. Naturalețea desăvârșită cu care se exprimă interpreții printr-o succesiune de arii, coruri și dansuri, într-un ritm alert, le scoate în evidență talentul actoricesc. Don Magnifico este personajul cheie al spectacolului, în interpretarea lui Mircea Ene, el devine fabulos, pe lângă vocea frumoasă pe care o are artistul, reușește să își ,,antreneze” personajul. Este prezent și activ în scenă, creează un rol demn de premiat! În aceeași situație se află și Bogdan Podlovski, care îl interpretează de Dandini, valetul lui Ramiro, care trebuie să joace rolul Prințului. Cu o voce deosebită, solistul, trece de la o situație scenică la alta, de la prinț la valet, și își construiește un personaj complex, care fură mereu un zâmbet spectatorilor. În aceeași situație este și Ramiro, tenorul Andrei Mihalcea, care din prinț trebuie să se transpună în pantofii valetului său. Andrei Mihalcea este imaginea prințului fermecător din poveștile copilăriei, elegant și manierat. Alidoro (Fang Shuang), este un alt personaj care își schimbă identitatea, este cerșetor, prezicător, dar și sfetnicul principal al Prințului. Fang Shuang se bucură de un rol ofertant în acest spectacol, este un artist care găsește mereu soluții originale pentru rolurile sale și își aduce personajele către el, motiv care îi oferă o naturalețe magică pe scenă. Cele două surori vitrege, în interpretarea Rodicăi Bunea și a Danielei Cârstea au un haz copleșitor, fără să depășească măsură, reușesc să-și dozeze energia și să-și justifice fiecare gest. Ele trăiesc în lumea lor mică, fără valori morale și au un singur scop – de a se căsători cu un prinț. Adriana Gheorghișor este Cenușăreasa, o prințesă în devenire, care strălucește ca un cristal la scena balului, atât ea, cât și vocea ei.

Asta-i mare tevatură! Într-un întuneric poetic, scaunele se ridică spre tavan pe un ritm apăsător. Se ridică și coboară preț de câteva minute, iar soliștii cântă deasupra tuturor! Este o imagine atât de puternică și sublimă, acompaniată de aplauze neîncetate, bine meritate!

Și-am încălecat pe-o șa și v-am spus povestea ,,Cenușăresei” de la Opera Comică pentru Copii….

Articol realizat de Andrada Popa

Foto Facebook Opera Comică pentru Copii


Cenușăreasa
Opera Comică pentru Copii
Regie: Cristian Mihăilescu
Decor: Vladimir Turturica
Costume: Iolanda Mutu
Coregrafie: Ionuț Picincu
Distribuție:
Angelina Adiana Gheorghișor       
Don Ramiro Andrei Mihalcea
Clorinda Daniela Cârstea
Tisbe Rodica Bunea
Don Magnifico Mircea Ene
Dandini Bogdan Podlovski
Alidoro Fang Shuang
Aricii – Eliisa Nenonen, Ionuț Picincu
COR – Yalda Aghabagheri, Oriana Bârlădeanu, Valeria Beliman, Miruna Dascălu, Andrei Lucian Ionescu, Robert Neagu, Bianca Poenaru, Ioana Popa, Victor Șandru, Larisa Vasilache
ORCHESTRA – Anca Sinaci, Emilia Botezatu, Eugen Ionescu, Marius Limban, Anca Luncanu, Emeșe Achim, Daniela Georgescu, Amalia Nedelcu, Manuela Slave, Bogdan Mavroean, Mihai Boboiescu, Petru Șfabu, Paul Luculescu