Opera Comică pentru Copii a introdus în repertoriu un nou spectacol interactiv – opera comică în miniatură ,,Cantata Cafelei” scrisă de Johann Sebastian Bach, odă închinată cafelei. Spectacolul de la Salonul Mozart, un salon mic care capătă intimitate, a avut patru reprezentaţii în acest weekend, iar fiecare a fost diferită, în funcţie de reacţiile şi întrebările adresate de copii. În acest mod arată toate spectacolele care se desfăşoară în Salonul Mozart –  dominată de culoarea roşie, este o sală caldă şi primitoare, dar mai ales o sală luminoasă, cum rar întâlneşti în teatre.

,,Cantata Cafelei” este, pe scurt povestea a patru personaje. Schlendrian este supărat pentru că fiica sa Lisetta bea cafea după cafea, ba chiar ajunge să o şantajeze pentru a renunţa la acestă dependenţă, dar fără nicio şansă, căci fata ar renunţa la orice pentru o ceașcă de cafea. Până când, tatăl nervos o ameninţă chiar că nu o va lăsa să se mărite, dacă nu renunţă la acest viciu (pe care şi el îl are), iar la aflarea acestei veşti, vicleana Lisetta se preface dispusă să abandoneze cafeaua pentru viitorul său soţ – Fritz, instructorul de fitness al bunicii ei (de la care a moştenit această pasiune). Dar, apelând la farmecele feminine, Lisetta trece în contractual prenupţial cele trei cafele pe care le va savura zilnic.

Şi spectacolul începe cam aşa, instructorul de fitness, Fritz, cu o energie grozavă îşi citeşte propriul articol despre cafea, din revista STIL DE VIAŢĂ SĂNĂTOS, iar copiii îi completează ideile: ,,Cafeaua îngrașă”, ,,De la cafea inima îţi bate tare”, ,,Cafeaua îţi dă energie”…. . Montarea tinerei regizoare Irina Furdui conduce opera în contemporaneitate şi subliniază într-un mod subtil dependenţele acestui deceniu, şi reuşeşte cu success să suprapună lumii noastre opera lui J.S.Bach, care a fost scrisă în secolul al XVIII-lea. ,,Cantata Cafelei” este o montare spumoasă şi în acelaşi timp ,,dulce”.

De ce dulce? Graţie scenografiei cu bun gust imaginată de Iolanda Mutu. Decorul și costumele sunt create în culori țipătoare, scenografia expunând spectacolul riscului de “a fura ochii”, însă, acest lucru nu se întâmplă pentru că interpreţii nu permit acest lucru şi nu îţi oferă prilejul nicio secundă să pierzi ,,firul” poveştii. O cafetieră supradimensionată care reprezintă casa familiei Von Kaffe, un cuier de aceeaşi dimensiune în formă de lingură, trei fololii pe roţi în formă de ceşti colorate şi, bineînţeles, o etajeră plină cu dulciuri. Cu excepţia lui Fritz care poartă un costum sport, celelalte trei personaje, băutorii de cafele au costume din acelaşi material cu cel a ceştilor.

Cei patru interpreţi au cântat şi au încântat publicul cu voci de neuitat parcă venite dintr-o lume de poveste, dar au şi jucat, şi au dansat (coregrafie: Sabina Chirilă). Fiecare şi-a asumat rolul, şi chiar au reuşit ,,în joacă” să contureze personaje cu personalităţi diferite, ba chiar complexe. Demn de lăudat este si cel de al cincilea personaj, adică personajul colectiv format din public, care se implică cu entuziasm în poveste.

Şi dacă spectacolul întreg ar trebui redus la o singură scenă, aceea ar fi scena de final când cei trei se resemnează adicţiei pentru cafea, în favoarea ceaiului, cu ajutorul instructorului de fitness. Spectacolul pare o prăjiturică, nici prea dulce, nici prea amară, dar gustoasă, pe care o savurezi pe durata a cincizeci de minute!

De ce să mergi la Opera Comică pentru Copii? Pentru că vei întâlni un tărâm magic!

Articol realizat de Andrada Popa

Foto Facebook Opera Comică pentru Copii

——————————————————————————————————

,,CANTATA CAFELEI”

Gen: opera / Vârsta recomandată: +3 ani / Sala Mozart
Regie: Irina Furdui
Dirijor: Cezar Verlan
Scenografie : Iolanda Mutu
Coregrafie: Sabina Chirilă
Distribuţie:Tatal – Schlendrian: Radu Ion / Fang Shuang
Fiica – Lisette: Daniela Carstea / Adriana Gheorghisor
Tenor: Andrei Mihalcea / Andrei Petre
Bunica : Raluca Botez / Rodica Bunea / Calina Epuran