27.1 C
București
vineri, iulie 19, 2024

Dacă există alternative pe piața, de ce să subventionez eu – umil cetățean – o companie ?

În 2021, Tarom a înregistrat pierderi de 1.266.235.195 lei, adică de 144.547 de lei în fiecare oră. Cifra de afaceri a fost de 668.703.530 lei, iar numărul mediu de angajați de 1.144.

Departe de mine să critic deciziile unui ministru… cine sunt eu să-mi dau cu părerea despre Aviație după 20 ani de dezvoltare și strategie în domeniu?

Dar cine, dacă nu aeroporturile și ceilalți creditori ai companiei, plătește pierderile pe care le asumă ministerul cu atâta lejeritate?

Mă distrează că unele aeroporturi (unul, pentru moment) încep să-și dreagă vocea și să execute Tarom silit. Clar practica de a rula datoriile în alte instituții publice începe să afecteze tot mediul industrial în care funcționează pe datorie, ca văruțul acela care cere o țigară până “mai târziu”.

Dar și ajutorul de stat este o controversă în sinea lui: dacă există alternative pe piața, de ce să subventionez eu – umil cetățean – o companie pe care un ministru cu mai multe episoade în aceeași poziție jură că de data asta o pune pe picioare (exact ca data trecută și data viitoare).

Concordatului și ajutorul de stat nu impun restructurare strategică, doar tăierea cheltuielilor – de care clar nu a fost nimeni în stare în ultimii ani de zile. Nici n-aveau cum, pentru că ultimii directori au avut cu totul alte meserii, paralele cu managementul de flote (unul care punea țiglă pe casă, un pilot, un director de școală, un vânzător de mașini, și pot continua). N-au cum să taie în buget când nu știu pentru ce este bugetul…

Optimizarea flotelor pentru piața potrivită? A făcut-o Air Connect deja pentru ei, așa că n-au cum să mai concureze pe același segment, mai ales considerând că Tarom pune și costurile pierderilor, de 144.547 lei pe oră în prețul biletelor (plătite tot de voi), unde Air Connect are 0 la același criteriu.

Acum avem un tip educat la butoane în companie, cu șanse viabile să ia decizii bune. Dar nu fac abstracție de organizație, profund viciată de idei preconcepute, cum ar fi: sabotăm directorul până pică și ne menținem pe linia de plutire subvenționați de minister.

Linie de gândire propagata chiar de ministru, care subvenționează viciul.

Vlad Stoicescu

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.

Cele mai noi

Din aceeasi categorie