Discutam cu un prieten despre ”turcismele” cumpărate de Primăria Generală. Și îmi exprimam nedumerirea față de absența ”greilor” de la licitația pentru tramvaie. L-am întrebat despre Bombardier, cu atât mai mult cu cât avem rame de metrou cumpărate de la ei. Mi-a spus că ăia nu s-au deranjat pentru că prețul de achiziție ar fi fost prea mic, doar circa două milioane de euro. Acum mi-a trimis știrea. Rezumat: municipalitatea din Dresda dă 5 milioane de euro pe un tramvai, plus 24 de ani de întreținere, plus o posibilă prelungire a contractului de întreținere cu 8 ani. În pachet intră și o opțiune pentru încă zece tramvaie bombardier.
Dacă am fi acceptat aceste costuri(la noi e vorba de doar 8 ani de garanție, despre întreținere nu știu), la 100 de tramvaie ar fi fost vorba despre o jumătate de miliard de euro. Nu știu, poate merita, poate nu. Dar Dresda nu are problemele Bucureștilor, măcar în ceea ce privește calea de rulare. Pe unde ar fi circulat tramvaiul Bombardier? Cu șină grea este, cred, doar traseul lui 41. Apoi, știți bine, ca să modernizezi toată infrastructura de transport electric ar fi echivalent cu colapsul circulației în București. Dar poate că o linie de tramvai până la Otopeni, cu astfel de tramvaie, nu ar fi o idee proastă. Ar pleca de la Casa Scânteii, și ar fi, zic eu, infinit mai ieftină decât prostia aia de metrou. Dar ce contează ce zic eu?
de Constantin Gheorghe
Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.