Despre creșterea prețului călătoriei cu transportul în comun în București, începând cu 1 august 2020. Practica în țările care-și respectă cetățenii e ca prețul să crească etapizat de-a lungul unor ani, coroborat cu îmbunătățirea constantă a serviciilor prestate călătorilor, evoluția economică reală, puterea de cumpărare, nivelul salariului minim/mediu etc. Nicidecum heirupist, netransparent, fără dezbatere publică, așa cum administrația actuală a procedat în capitală, pentru că nu dă doi bani pe cei care o finanțează prin taxele pe care le plătesc.
Încă o dată, se confirmă că cei vremelnic puși la conducerea STB/Metrorex, PMB/Ministerul Transporturilor nu au habar de viața de zi cu zi a călătorilor sau nu-i interesează. De exemplu, cât timp parcul de tramvaie al STB e alcătuit majoritar din vagoane ceaușiste reșapate, ruginite și cu uzură excesivă, în care te topești de căldură/degeri de frig sau riști să te omoare bucăți de șină care se desprind și intră prin podea, creșterea prețului unei călătorii cu transportul în comun de suprafață de a 1,3 la 3 lei nu se justifică.
Înainte să crească nesimțit prețul călătoriei, STB și Metrorex au de reparat infrastructura deficitară, învechită, care pune călătorii în pericol. PMB/Ministerul Transporturilor au de construit noduri intermodale, au de extins liniile și creat altele noi, au de crescut interconectarea liniilor inclusiv cu cele preorășenești (județul Ilfov) și au de eficientizat transbordarea călătorilor. Pentru 2021, capitala stă prost la capitolul transport în comun interconectat, care să ofere predictibilitatea duratei călătoriei și opțiuni multiple de configurare a traseului.
PMB a anunțat că extinde benzile unice din trafic dedicate transportului în comun. Hei, fix ce a făcut ex-primarul general Firea acum câțiva ani, când unii care susțin actuala administrație Nicușor Dan sau fac parte din ea n-au fost de acord. Coerență 100%.
E posibil ca scumpirile anunțate din scurt, cu tupeu, să genereze un efect nedorit de administrație: creșterea fraudării călătoriilor. Pentru că măsura heirupistă lovește fix în categorii sociale defavorizate, vulnerabile, cu venituri modeste, care folosesc zilnic transportul în comun. Soluția: să nu mai fie saraki.
Atenție, se-nchid mințile!
Raiden
Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.