18.7 C
București
duminică, iulie 13, 2025

A fost distanțare fizică sublimă în București

A fost ziua cu cel mai aglomerat trafic din București de la debutul pandemiei. Străzile pline de mașini bară la bară și transportul în comun de suprafață supraaglomerat au amintit de anii 2007-2008. În mod ironic, totul s-a întâmplat după ce „autoritățile” au anunțat noi restricții și, decuplate de la realitatea de zi cu zi a cetățenilor, s-au antepronunțat și au anticipat cum își vor ajusta și decala aceștia programul pentru a evita aglomerația. A fost distanțare fizică sublimă în București, doar că a lipsit cu desăvârșire.

Haosul a fost generat de protestul spontan de la metrou. Concret, a dat oala-n clocot după trei decenii de administrație proastă Metrorex, combinații și zero interes pentru călători. Pe de o parte, guvernanții care se joacă electoral cu măririle/tăierile de salarii, implicit cu traiul angajaților, pe de altă parte sindicatele conduse de oameni nefrecventabili ca Ion Rădoi care nu pot fi credibile în ochii populației când fac ce și cum au făcut azi. În orice caz , mișcarea sindicală nu trebuie demonizată, așa cum se-ntâmplă acum în presa aservită Guvernului care o „sprijină” financiar în pandemie. Mișcările sociale sunt esențiale într-o democrație, angajații trebuie să aibă un cuvânt de spus.

Rezolvarea problemelor sistemice de la metrou n-a fost niciodată o prioritate pentru miniștrii Transporturilor. Cel actual, Cătălin Drulă (USR-Plus), mai degrabă postează pe Facebook și depune plângeri penale decât să fie pe teren, în miezul problemei. La PR și imagine se pricep de minune guvernanții, la a face ceva pe bune, nu prea. Coșmeliile, cotețele și tarabele inestetice de la metrou urâțesc aspectul stațiilor de mulți ani. Nicio „autoritate” n-a încercat schimbarea acestui status quo, în sensul definirii unor zone comerciale civilizate, administrate transparent.

Ca idee, România n-a mai văzut de ceva vreme proteste/greve autentice. Oamenii ieșiți în stradă pe fundalul isteriei dintr-o bulă de Internet nu se compară cu ce fac greviștii/protestatarii în Franța, de exemplu, unde pot bloca zile-n șir servicii publice, trenuri de pe rute esențiale etc. O zi de deranj în capitală ar trebui să ne facă să privim mai critic calitatea slabă a serviciilor de la metrou oferite de angajați cu ale căror salarii jongleazâ Guvernul și acțiunile unui sindicat, după anunțarea unor decizii care aparent deranjează liderul sindical.

Acum o săptămână, miniștrii Guvernului promovau #VinereaVerde și titularul de la Externe, Bogdan Aurescu, venea la serviciu cu metroul. Cum o fi ajuns?

Raiden

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.

Cele mai noi

Din aceeasi categorie