După modificarea în sens pozitiv în 2016 a legii pentru prevenirea și combaterea efectelor consumului produselor pe bază de tutun, giganții din domeniu au venit cu ceva să ocolească legislația europeană și românească în ce privește interzicerea reclamei de orice fel la țigări. Dispozitivul de tutun încălzit e promovat agresiv, sugerându-se ca ar fi o alternativă mai puțin nocivă, inducându-se ideea unei experiențe de fumat mai „sănătoasă”, „acceptabilă” și ambalată atractiv.
Studiu de caz: mesh-urile care au apărut prin București și care promovează un mesaj aparent inofensiv, de brand awareness, de la unul dintre giganții tutunului. De fapt e un mesaj care îndeamnă la trecerea de la țigarete clasice la dispozitive de tutun încălzit. De ce? Pentru că se poate. Aceste dispozitive ocolesc legea anti-fumat în spații publice închise. În unele baruri, cluburi, cafenele, restaurante etc. deja se folosesc lejer la interior aceste dispozitive, care produc miros specific putred-dulceag, dar care nu se încadrează la fumatul convențional, nu implică arderea tutunului. Deci, nefiind prinse în textul legii, nu sunt reglementate nicicum.
Parlamentul și/sau Guvernul trebuie să reacționeze și să modifice legislația în sensul interzicerii promovării acestor produse (la fel ca în cazul țigaretelor clasice) și folosirii lor în spațiile publice închise, pentru că reprezintă tot o activitate dăunătoare pentru sănătatea fumătorilor și a celor din jur.
Sănătatea populației trebuie să fie o prioritate principală a oricărei guvernări.
de Raiden
Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.