„Începând cu data de 1 iunie 2024 se va relua traficul feroviar pe ruta directă Bucureşti Nord – Gara Progresu – Grădiştea – Giurgiu şi retur. CFR Călători va opera zilnic pe această rută cu şapte perechi de trenuri Regio (R). Cele mai multe trenuri vor fi introduse în graficul de circulaţie din data de 1 iunie şi restul din data de 2 iunie 2024”, menţionează CFR Călători, într-un comunicat transmis AGERPRES.
Trenurile CFR Călători vor deservi pe distanţa Bucureşti Nord – Bucureşti Progresu şi retur pasagerii care vor să ajungă în zonele limitrofe Capitalei şi pe distanţa Bucureşti Progresu – Giurgiu şi retur călătorii din localităţile aferente acestui segment feroviar.
Realizarea de către CFR Călători a serviciului public de transport feroviar de călători pe ruta directă Bucureşti Nord – Bucureşti Progresu – Giurgiu şi retur vine în contextul finalizării de către managerul infrastructurii feroviare, CFR SA, a lucrărilor de reconstrucţie a podului CF de pe râul Argeş din zona Grădiştea, prăbuşit în anul 2005 din cauza viiturilor produse de inundaţii.
Potrivit unui anunţ al CFR SA, cele şapte perechi de automotoare Siemens Desiro ale operatorului naţional care vor circula pe ruta directă Bucureşti – Grădiştea – Giurgiu, şi retur, vor avea 12 opriri pe întregul traseu, iar o călătorie va dura circa 40 de minute între Gara de Nord şi Gara Progresu, iar de la Gara Progresu la Giurgiu, circa 80 de minute.
Astfel, din 1 iunie, programul de circulaţie este: R 9453 Bucureşti Nord (5:45) – Bucureşti Progresu (6:22 ) – R 9703 Bucureşti Progresu (6:29) – Giurgiu (7:46); R 9455 Bucureşti Nord (8:28) – Bucureşti Progresu (9:06) – R 9705 Bucureşti Progresu (9:13) – Giurgiu (10:32); R 9457 Bucureşti Nord (10:25) – Bucureşti Progresu (11:04) – R 9707 Bucureşti Progresu (11:14) – Giurgiu (12:37); R 9459 Bucureşti Nord (13:50) – Bucureşti Progresu (14:29) – R 9709 Bucureşti Progresu (14:39) – Giurgiu (15:58); R 9461 Bucureşti Nord (16:44) – Bucureşti Progresu (17:24) – R 9711 Bucureşti Progresu (17:34) – Giurgiu (18:53); R 9463 Bucureşti Nord (19:16) – Bucureşti Progresu (19:55) – R 9713 Bucureşti Progresu (20:05) – Giurgiu (21:24); R 9704 Giurgiu (8:00) – Bucureşti Progresu (9:23) – R 9421 Bucureşti Progresu (9:33) – Bucureşti Nord (10:12); R 9706 Giurgiu (10:54) – Bucureşti Progresu (12:14) – R 9423 Bucureşti Progresu (12:24) – Bucureşti Nord (13:03); R 9708 Giurgiu (14:13) – Bucureşti Progresu (15:37) – R 9425 Bucureşti Progresu (15:44) – Bucureşti Nord (16:22); R 9710 Giurgiu (16:20) – Bucureşti Progresu (17:47) – R 9427 Bucureşti Progresu (17:57) – Bucureşti Nord (18:38); R 9712 Giurgiu (19:39) – Bucureşti Progresu (21:03) – R 9429 Bucureşti Progresu (21:13) – Bucureşti Nord (21:52).
De asemenea, din 2 iunie 2024, vor circula R 9451 Bucureşti Nord (3:31) – Bucureşti Progresu (4:09) – R 9701 Bucureşti Progresu (4:19) – Giurgiu (5:40); R 9700 Giurgiu (4:39) – Bucureşti Progresu (5:59) – R 9417 Bucureşti Progresu (6:06) – Bucureşti Nord (6:43); R 9702 Giurgiu (6:02) – Bucureşti Progresu (7:27) – R 9419 Bucureşti Progresu (7:34) – Bucureşti Nord (8:14);
Programul complet (cu opriri şi plecări în/din staţii/puncte de oprire) este disponibil pe site-ul www.cfrcalatori.ro, în aplicaţia de căutare a trenurilor pe rutele dorite.
Conform CFR Călători, trenurile vor fi formate din automotoare Desiro (cunoscute drept Săgeata Albastră). Preţul biletelor va fi aferent zonei kilometrice şi rangului de tren şi vor putea fi achiziţionate cu anticipaţie, pe toate canalele de vânzare: online, direct de pe www.cfrcalatori.ro; din aplicaţia mobilă – „CFR Călători bilete online” (disponibilă în Google Play, App Store şi Huawei AppGallery); de la automatele de vânzare bilete din staţii – https://www.cfrcalatori.ro/cum-sa-cumperi-bilet/; direct de la casele de bilete din staţiile CFR; de la personalul de tren, cu condiţia solicitării biletului imediat după urcarea în tren din punctele unde nu sunt case de bilete/automate de vânzare bilete.
În punctele de oprire de pe această rută unde CFR Călători nu are case de bilete, călătorii au obligaţia de a-şi procura imediat după urcare biletele de la personalul de tren sau pot cumpăra biletul online înainte de urcarea în tren.
La rândul său, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) precizează, pe pagina sa de Facebook, că, prin reluarea acestui serviciu public, instituţia îşi propune să îmbunătăţească mobilitatea cetăţenilor din cele două zone metropolitane (Bucureşti şi Giurgiu), care în mod direct să contribuie la dezvoltarea coerentă şi durabilă a acestor arii teritoriale urbane şi rurale integrate, din proximitatea capitalei României.
„Totodată, reamintim că, din data de 13 iulie 2024, intră în vigoare OMTI nr. 1039 care aduce un nou sistem de tarifare în zona metropolitană, inclusiv în Bucureşti şi Giurgiu, cum ar fi: introducerea biletului de călătorie valabil pentru o călătorie pe o singură linie la trenul oricărui operator (după modelul implementat cu succes în proiectul pilot Bucureşti Nord – Aeroport Internaţional Henri Coandă) sau a biletelor/abonamentelor metropolitane cu valabilitate 3 ore, o zi, 3 zile, 7 zile, 15 zile şi 30 zile indiferent de tren şi operator (valabile între staţiile de pe teritoriul unei zone metropolitane), precum şi cel privind transportul bicicletelor”, spun reprezentanţii Autorităţii.
Societatea Naţională de Transport Feroviar de Călători CFR Călători SA este operatorul naţional feroviar de pasageri care efectuează transportul public de călători pe calea ferată. AGERPRES
Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.