-0.9 C
București
joi, ianuarie 16, 2025

Toți șoferii din Sectorul 4 vor plăti o nouă taxă din care Primăria promite să creeze 115 mii de locuri de parcare!

După discuții aprinse, consilierii locali de la Sectorul 4 au adoptat, cu 16 voturi pentru, 9 abțineri și 4 împotriva, proiectul de hotărâre privind instituirea unei taxe de 540 de lei, pe an, pentru toți posesorii de mașini care nu dețin un loc de parcare de reședință, fie proprietate personală, fie închiriat de la un privat, fie prin contract cu Primăria Sectorului 4.

Noua taxă pentru ocuparea domeniului public este obligatorie, în următorii 10 ani, indiferent dacă mașina respectivă este sau nu înmatriculată în Sectorul 4.

„În ședința ordinară a Consiliului Local de astăzi, colegii au adoptat o Hotărâre a Consiliului Local, care conferă o facilitate posesorilor de vehicule de pe raza Sectorului 4 care nu beneficiază de un loc de parcare.
Conform hotărârii, aceștia vor putea utiliza orice parcare publică, pe raza Sectorului 4, sau spații conexe, cu excepția parcărilor de reședință asignat prin contract, respectiv în zone în care parcarea este interzisă.
Sunt și câteva excepții. Această facilitate nu se adresează posesorilor de contracte de închiriere pentru locuri de parcare cu Direcția de Mobilitate Urbană. De asemenea, nu se adresează persoanelor care utilizează parcaj private, fie că vorbim despre ansambluri rezidențiale, fie că vorbim despre curți proprietate personală.
Și, de asemenea, nu se adresează persoanelor fizice sau juridice scutite de la plata taxelor și impozitelor, conform legii”, a explicat viceprimarul Sectorului 4, George Trocan.

Banii strânși din colectarea acestei noi taxe vor fi utilizați pentru crearea a circa 115 mii de noi locuri de parcare, în următorii 10 ani.

Reporter: „Banii au o anumită destinație”?

George Trocan: „Fondurile obținute din aplicarea acestei facilități au destinația precisă de a crea noi locuri de parcare, având în vedere că, la nivelul Sectorului 4, avem undeva la 180 de mii de vehicule înregistrate la Taxe și Impozite, dintre care 150 de mii autovehicule și 30 de mii autoutilitare, iar numărul de locuri de parcare de reședință este de 60 de mii, actualmente, și 10 mii în parcări de tip park&ride.
Avem de creat, în următorii 10 ani de zile, 115 mii de locuri de parcare”.

Reporter: „Practic, într-un cartier, existau oameni care plăteau parcarea de reședință și oameni care parcau gratis”?

George Trocan: „Exact, ați înțeles perfect, despre asta vorbim. Și, bineînțeles, această situație, uneori, creează și revolte în rândul posesorilor de parcaj rezidențial. Care, deseori, se confruntă cu situația de a-și găsi locul ocupat sau de a fi descurajați, până la urmă să plătească taxa de reședință, atâta timp cât vecinii lor parcau gratuit, în buza scării, de multe ori”.

În legătură cu obiecțiile cu privire la o eventuală dublă impozitare sau suprataxare, ridicate de către consilierii USR și AUR, viceprimarul Sectorului 4 spune că noua taxă este, până la urmă, una pentru ocuparea domeniului public.

Reporter: „Domnule viceprimar, au existat controverse. Unii consilieri susțineau că ar fi un fel de supra-taxă, de asupra-impozit. Până la urmă, este o supra-taxă sau este un fel de taxă de ocupare a domeniului public”?

George Trocan: „Nu se pune problema de o dublă impunere sau de o suprataxare. În schimb, facilitatea la care ne referim se referă la persoane rezidente și nerezidente, care utilizează domenii public, în scopul parcării”.

Sursa bucurestifm.ro

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.

Cele mai noi

Din aceeasi categorie