-3.7 C
București
luni, februarie 17, 2025

Scuzați lezmajestatea la geniile publicitare.

Zi binecuvântată! Probabil ați văzut dramoleta făcută de BOR, PMB și persoane ultrahabotnice pe marginea unor vizualuri pe panouri publicitare golite de pandemie pe străzile din București. Sincer, outdoor-urile comandate de agenția McCann (ăia care fac reclamele pentru Coca-Cola în România, de exemplu) cu ilustrații realizate de o graficiană aparent cunoscută în anumite bule sunt doar controversă de dragul controversei și atât, nimic mai mult.

1. CONȚINUTUL. Da, tipa clar e talentată, ilustrațiile arată bine, înfățișează personal medical sub formă de icoane, vitralii sau alte reprezentări cu conotație religioasă în accepțiunea mai multor culte.

2. INFLAMAREA. Or fi citit publicitarii magici despre „word of mouth” și dictonul „there is no bad publicity”, dar era previzibil că reprezentarea exagerată a medicilor ca personaje de pe obiecte de cult va agita spiritele. Evident, cu influența BOR și cu autorități locale creștinopate, s-a creat un întreg scandal absolut degeaba, autoritățile locale nu pot dicta ce să fie afișat pe panourile publicitare.

3. „CAMPANIA”? Dacă s-a dorit reprezentarea recunoștinței față de personalul sanitar din prima linie în era #covid19, sfinții creștini, Budda, Krishna etc. nu-s cele mai bune roluri în care să fie ilustrați medicii, religia e mereu subiect sensibil. Utilitatea întregii „campanii” e neclară, există alte variante, neutre, de a mulțumi salvatorilor de vieți.

Cui servește toată isteria? Că a plătit un client al agenției sau agenția însăși creația, producția, amplasarea materialelor și închirierea spațiului publicitar, nu contează. Sunt bani care în contextul actual puteau fi folosiți mult mai eficient, dar privații fac ce vor cu banii lor.

Într-o perioadă în care economia e pe butuci, la fel și perspectiva financiară a multora în fața crizei, a sparge buget pe outdoor-uri cu doctori-sfinți pare opulență pură. Dincolo de religii și controversa forțată, bunul-simț și empatia față de oameni care chiar au nevoie de ajutor ar trebui să primeze acum mai mult ca niciodată. Deci, mișcare greșită, McCann.

Scuzați lezmajestatea la geniile publicitare.

de Raiden

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.

Cele mai noi

Din aceeasi categorie