Cea mai răspândită formă de consum cultural acasă este privitul la televizor, 65% dintre respondenţi declarând că se uită la televizor o dată sau de mai multe ori pe zi. Aparatul de radio a fost indicat de 39% dintre respondenţi, cu o frecvenţă de câteva ori pe zi, iar 32% au notat că au ascultat muzică zilnic (în general indiferent dacă pe computer, format MP3 sau radio).

Pe de altă parte, studiul arată că bucureştenii care consumă TV nu obişnuiesc să meargă la cinematograf, operă, muzeu, teatru, spectacole de divertisment, târguri de carte sau dezbateri culturale. În schimb, acest tip de consumator, merge des la biserică, face cumpărături în mall-uri, face excursii în afara localităţii, merge în parcuri sau îşi petrece timpul plimbându-se pe stradă în propriul cartier, mai arată studiul.

De asemenea, consumatorilor de TV le place cel mai mult muzica lăutărească, sunt spectatori la concertele de folclor şi muzică populară, reprezentaţii de circ şi iluzionism. Nu le plac concertele de muzică clasică, operă sau operetă, nu apreciază dansul contemporan sau spectacolele de muzică electronică.

În ceea ce priveşte lectura, acest tip de produs nu este la fel de preferat, cel mai mare procent (18%) dintre bucureşteni, declarând că citesc mai rar de 1-2 ori pe an. Respondenţii preferă mai degrabă ziarele sau revistele, dar şi aici procentele non-consumului sunt ridicate.

AGERPRES