În anul 1904 a avut loc primul raliu românesc care s-a dovedit a fi o „naprasnica intrecere” născută din pasiunea pentru automobil și viteză. Raliul automobilistic pe ruta București-Giurgiu și retur a fost anunțată cu o săptămâna înainte prin răspândirea în București a 20 de mii de afișe, iar șoseaua până la Giurgiu a fost stropită cu un liant special preparat de o fabrică de ulei pentru a limită ridicarea prafului. Cursa a fost câștigată de unul dintre cei mai buni piloți români, George Valentin Bibescu, cu 108 minute și o medie orară de 66 de km cu un autoturism Mercedes 40 CP, care obține cea mai mare viteză de până la acea dată în Europa, într-o cursă pe șoselele publice. Astfel, România s-a înscris între pionierii curselor auto, fiind a șasea țara din lume care a organizat competiții automobilistice.
de Alexandru Filimon
Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.