Capitala României, din ce mai căutată de turiştii străini pe partea de city break-uri pentru oportunităţile culturale sau de distracţie, poate găzdui un număr dublu de turişti faţă de cât înregistrează în prezent, apreciază Gheorghe Fodoreanu, preşedintele unuia dintre principalii touroperatori români specializaţi pe incoming, fost preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).

La ora actuală, Bucureşti are 14.609 de camere clasificate în hoteluri, dintre care 1.891 de camere la 5 stele, 4.619 de camere la 4 stele, 6.606 de camere la 3 stele, 883 de camere la 2 stele şi 610 camere la o stea.

Conform unui comunicat al touroperatorului de incomung remis AGERPRES, gradul de ocupare din timpul iernii este de doar 36,5%, industria şi autorităţile neexploatând deloc Revelionul şi sărbătorile de iarnă pentru atragerea turiştilor străini.

În februarie, Bucureştiul ar putea oferi reduceri mari, devenind cea mai ieftină Capitală europeană, sub numele ‘Bucharest Black February’, apreciază Gheorghe Fodoreanu.

În 2017, Bucureştiul a primit 2.043.970 de turişti, în creştere cu 6,07% faţă de anul precedent, când au fost înregistraţi 1.926.919 de turişti. Dintre aceştia, în 2017, 1.205.066 au fost străini, care au reprezentat o pondere de 59% din total.

Principalele ţări din care provin turiştii străini în Bucureşti sunt Israel, Germania, Italia, Franţa, SUA, Austria, Marea Britanie, Spania şi Olanda, iar printre pieţele emergente se numără Polonia şi Grecia.

Potrivit sursei citate, Bucureştiul nu are încă un restaurant de ţinută cu super show-uri folclorice ale căror programare să fie ştiută din timp, aşa cum era vestitul ‘Calul Bălan’ pe Litoral sau cum erau spectacolele de la Rapsodia Română, din Centrul vechi.

În opinia touroperatorului de incoming, o soluţie de atragere a turiştilor ar fi ca în februarie Capitala să practice cele mai mici preţuri din Europa, atât pentru shopping, cât şi pentru cazare (care ar putea fi porni de la 5-10 euro de persoană), mijloace de transport în comun (care pot oferi călătorii gratuite), muzee etc. O astfel de săptămână – care, la propunerea Invitation Romania, poate fi denumită ‘Bucharest Black February’ (pe modelul ‘Black Friday’) – ar atrage mulţi turişti şi ar aduce beneficii financiare mari Bucureştiului.

Această campanie ar putea fi constituită pe modelul programelor de oferte speciale gen ‘Litoralul pentru toţi’ sau ‘O săptămână de refacere’. AGERPRES