Astăzi a fost cuprins de flăcări unul dintre troleibuzele moderne, cu podea joasă şi aer condiționat din București. Fabricat în 2007, acesta se află încă în perioada normală de exploatare pentru un troleibuz. Contrar ideii primarului general dintr-o postare pe Facebook, troleibuzele Irisbus Citelis vor rămâne în exploatare și după sosirea unui nou lot de troleibuze ale unui producător germano-turc (troleibuze ce au fost respinse în restul țării pentru că sunt prototipuri). Astfel, accidentul de astăzi ar fi avut loc chiar și dacă troleibuzele vechi Ikarus ar fi fost înlocuite cu unele noi.

Am atras atenția de nenumărate ori că transportul public este neîntreținut: troleibuze moderne cu podea coborâtă stau pe butuci în depouri, descompletate. Ulterior au fost instalate unități de aer condiționat pe toate troleibuzele Irisbus Citelis, chiar și pe cele care sunt şi azi la stadiu de schelet descompletat.

Infrastructura de troleibuz este în multe zone veche de zeci de ani, iar troleibuzele abia trec peste macazuri cu speranța că nu sar captatorii. Nu a fost demarată nicio lucrare de modernizare a infrastructurii vechi de troleibuz în ultimii ani. Reamintim că ultima modernizare serioasă a rețelei a avut loc în 2007 (Calea Moșilor și Șos. Colentina). Ultima achiziție de troleibuze noi a avut loc tot în 2007. În 2008 a avut loc ultima extindere a infrastructurii de troleibuz, între Piața Sudului și Piața Unirii.

Sursa: Asociatia Metrou Usor

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.