15.5 C
București
luni, septembrie 16, 2024

Știți snoava cu ăl care n-are ce face?

Știți snoava cu ăl care n-are ce face; se dezbracă și-și păzește hainele…

Cam așa și Primăria noastră care, zicîndu-și să mai pună pe roate transportul nostru public, a schimbat numele liniei expres care duce la Aeroport din 783 în 100.

De-acuma, fără îndoială, nimica nu mai are cum să meargă prost. Înc-o problemă rezolvată!

Și doar așa, ca să ne aflăm și noi în seamă, hai să ne dumirim de cînd ține numerotarea de azi a traseelor bucureștene…

Tradițional – de cînd lumea și pămîntul – tramvaiele începeau de la 1 și autobuzele de la 31. Odată cu apariția troleului traseele lui plecau de la 81.

În anii în care Bucureștiul a crescut, s-au ridicat cartiere uriașe și fabrici, traseele s-au îndesit fantastic!

În anii ’70 aveam o droaie de trasee „barat” și „rapide”, pe lîngă liniile obișnuite. Un „barat” desemna un mijloc de transport care circula pe un segment mai aglomerat al unui traseu (și mai mult la orele de vîrf) iar „rapidul” nu oprea decît în stațiile importante. Era cam brambureală, așa că în mai 1981 s-a trecut la codificarea pe care o avem, în linii mari, și azi.

Tramvaie de la 1 la 59, trolee de la 60 la 99 și autobuzele de la 100-n sus. Liniile „barat” primeau indicativ cu 200 iar cele „rapide” cu 300.

Pentru a ajuta călătorul s-a experimentat și o diferențiere și pe afișajele mijloacelor de transport. Liniile obișnuite erau scrise cu negru pe fond alb, cele cu 200 cu alb pe fond negru, cele cu 300 cu verde pe fond alb – n-a ținut foarte mult asta.

de The Hungry Mole

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.

Cele mai noi

Din aceeasi categorie