Sursa foto: Mircea Apostolescu

Cea mai enervantă meteahnă a șoferilor de București …

Probabil că una dintre cele mai enervante metehne ale șoferilor bucureșteni, mă refer aici la cei care conduc prin orașul acesta, nu în mod necesar cu numere de București, este parcarea după bunul plac pe trotuare.

Sursa foto: Mircea Apostolescu

Fie că e vorba de curierul care își lasă mașina pe unde nimerește pentru a livra un colet, fie că este vorba despre domnul elegant care lasă mașina din clasa superioară germană fix în fața băncii unde are treabă, fie că e taximetristul care „trage” până în buza fast-food -ului pentru a-și savura o shaorma, fie că este o domnișoară elegantă și parfumată care nu poate parca decât fix în ușa salonului de cosmetică…

Când trotuarul are trei metri lățime sau mai mult și parchează la marginea acestuia sau lângă gardul ori zidul casei, atunci parcă mai e cum mai e. Dar, când trotuarul este meschin de îngust, încât abia ar avea loc o persoană să treacă, și pe el se suie dumnealui cu toate patru roțile, iar tu trebuie să-i ocolești cazanul pe carosabil, expunând-te riscului de a fi accidentat de către mașinile aflate în trafic, te cam apucă nervii.

Iar dacă mai ai și un căruț cu cumpărături sau cu un copil mic, ori un geamantan pe rotile de tras, de împinsș de ridicat, de dat jos de pe bordură și de urcat înapoi pe trotuar fiindcă domnul șofer a blocat trecerea, nu pot spune cam ce îți vine să-i faci mașinii…

Sursa foto: Mircea Apostolescu

De asemenea, încep să te bântuie gândurile necurate, când vezi câte o mașină parcată în diagonală, blocând trotuarul, pentru ca șoferul să valorifice spațiul prea mic rămas între două mașini parcate normal, paralel cu trotuarul.

Nici nu pot să îmi imaginez ce calvar este o simplă deplasare prin oraș pentru persoanele în cărucioare cu rotile, care întâlnesc la tot pasul mașini parcate pe trotuar sau chiar în dreptul scăderilor de nivel ale bordurilor. Aceste obstacole care le blochează drumul sunt insurmontabile pentru persoanele cu dizabilități motorii. Iar atitudinea sfidătoare a șoferilor care parchează astfel îi condamnă pe cei în scaune rulante la izolare și excludere socială.

Cifrele oficiale confirmă: peste 2000 de sesizări scrise pe lună, anul trecut …

În fine, faptul că blocarea trotuarelor este, din păcate, o realitate extrem de des întâlnită și extrem de enervantă este confirmat și de statisticile autorităților. Astfel, șeful Poliției Locale a Municipiului București (DGPLCMB), Mihai Rășică, spune că anul trecut au fost înregistrate peste 24 de mii de sesizări scrise. Acestea au venit din partea cetățenilor numai către polițiile locale din București. Și nu sunt cuprinse în această cifră sesizările telefonice, precizează Rășică.

Sursa foto: Mircea Apostolescu

DCPLCMB amenzi de peste 108 mii lei, anul trecut…

În urma acestei avalanșe de sesizări, Direcția Generală de Poliție Locală și Control a Municipiului București (DGPLCMB) a aplicat, tot anul trecut, 374 de sancțiuni a căror valoare totală s-a ridicat la peste 108 de mii de lei.

Șeful polițiștilor locali de la Primăria Capitalei admite că numărul de sancțiuni este mic în comparație cu amploarea fenomenului și cu numărul sesizărilor primite de la cetățeni.
Însă actualele prevederi legislative le pun bețe în roate polițiștilor locali, susține Rășică.

Legislația nu-i ajută pe polițiștii locali împotriva blocării trotuarelor…

Astfel, sancțiunea pentru parcarea neregulamentară poate fi aplicată numai conducătorului auto și nu proprietarului mașinii. Deci, pentru a putea sancționa un conducător auto care blochează trotuarul, spre exemplu, polițistul local trebuie să îl surprindă chiar în momentul în care acesta parchează ori să păzească mașina așteptând reîntoarcerea șoferului, conform șefului DGPLCMB.

Sursa foto: Mircea Apostolescu

Totodată, conform Deciziei nr 11/2017 a Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ) polițiștii locali nu mai au dreptul de a solicita datele de identificare ale conducătorilor auto care au săvârșit abateri la regimul circulației pe drumurile publice, explică șeful DGPLCMB.

O altă problemă este aceea că mașinile nu pot fi ridicate, chiar dacă ele blochează trotuarul. Asta deoarece Codul Rutier precizează că mașinile parcate neregulamentar PE PARTEA CAROSABILĂ pot fi ridicate. Iar „partea carosabilă” este foarte clar definită ca fiind suprafața dintre cele două trotuare.

Având în vedere aceste probleme de reglementare, Primăria Municipiului București a propus, la inițiativa primarului general al Capitalei Gabriela Firea, Guvernului și Parlamentului un set de modificări legislative. Printre acestea se numără, pe lângă permisiunea de a circula pe linia de tramvai pentru autobuzele STB, și modificarea Legii 155/2010 pentru a reda polițiștilor locali dreptul de a solicita datele de identificare ale conducătorilor auto și modificarea Codului Rutier prin înlăturarea sintagmei „de pe partea carosabilă” cu privire la ridicarea mașinilor parcate neregulamentar.

Pe șleau, ce vor polițiștii locali…

În fapt, polițiștii locali cer să poată amenda proprietarul mașinii parcate neregulamentar și, apoi, acesta să facă dovada că nu a condus mașina respectivă în momentul săvârșirii contravenției, și să poată ridica acele mașini care blochează trotuarele. Pentru că numai în acest fel șoferii se vor gândi de două ori înainte de a-și lăsa mașinile „unde mușchii lor vrea”, cum zice o vorbă din popor.

De la Dimitrie Bolintineanu la Vinieta Oxigen…

Sursa foto: Mircea Apostolescu

Desigur, aceste măsuri ar atinge un maximum de eficiență dacă ar fi însoțite de desființarea parcării gratuite și taxarea oricărui centimetru din domeniul public și, eventual, de ce nu, de taxarea accesului în București cu mașina acolo unde există parcări de tip park&ride, fiindcă acestea au început să apară la extremitățile orașului, în nord, la Străulești și în sud, la IMGB.

Dar, după „monstruoasa coaliție”, cum zicea Dimitrie Bolintineanu despre coaliția formată pentru detronarea lui Cuza tocmai din foști fruntași ai Mișcării Unioniste, coaliție formată, de astă dată împotriva Gabrielei Firea, tocmai din aceia care strigau cel mai tare despre poluarea aerului, atunci când a vrut să scoată de pe străzi, prin Vinieta Oxigen, cele mai poluante dintre mașini, va mai curge multă apă pe Dâmbovița până ce un primar general al Capitalei va îndrăzni măcar să se gândească la asemenea măsuri.

sursa-bucurestifm.ro/

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.