Ne-am obișnuit deja cu Pasajul Basarab, se circulă pe el de aproape 10 ani, dar e important de știut etapele anterioare, ce a fost acolo înainte. Evoluție bucureșteană, pe bune.
PASAJUL BASARAB. Proiect mult întârziat, a fost realizat pentru a fluidiza traficul în zona de nord-vest a Bucureștiului. Are 2 benzi de circulație pe sens și 2 linii de tramvai. La Gara de Nord include un pod hobanat cu o înălțime de 84 m, care supratraversează liniile de cale ferată. A fost deschis autovehiculelor și tramvaielor în 2011, iar stația de tramvai cu legătură la metrou, în 2012. Proiect realizat cu lupte politice care au făcut ca Bucureștiul să dea de cinci ori mai mult (250 milioane euro) decât costul inițial de 50 de milioane de euro.
Pasajul Basarab era gândit încă din anii ’20, așa că nostalgicii după pasarela metalică provizorie trebuie să înțeleagă că ea ar fi dispărut oricum la un moment dat. Desigur că realizarea pasajului Basarab s-a făcut în stilul autohton specific, cu corpuție și extrem de mulți bani aruncați, mai mulți poate decât ar fi trebuit.
Vestea bună pentru nostalgici e că mai există pasarela metalică pietonală Giulești-Grivița, situată dincolo de podurile Basarab și Grant, la Halta Grivița. Datează cam din aceeași perioadă cu vechea pasarelă de la Basarab și senzația la traversare e aceeași.
de Raiden
Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.