Nu, nici eu nu știam că este „vinerea verde” dacă nu vedeam că niște decidenți au venit de dimineață la birou fără mașină. În paranteză fie spus, jumătate dintre bucureșteni merg de 2-3 ori pe zi cu bicicleta, cu metroul, cu tramvaiul, samd.
Știu însă de vreo 10 ani un proiect al unor elevi și studenți din București, care, după o zi de socializare cât e vinerea verde de lungă, ce credeți?
Au pus pe hârtie un plan pentru amenajarea pistelor de biciclete în tot sectorul 4!
Era un mic plan de mobilitate urbană, fezabil, pentru că ei desenaseră piste continue, care conectau cele câteva bucăți răspândite prin diverse zone ale sectorului. În plus, propuneau și un traseu de benzi speciale pentru autobuze, taximetre. Rezoluția a ajuns pe masa Consiliului Local și a primarului – nu mă întrebați ce au făcut cu ea.
De atunci, situația a rămas la fel în București: transportul public de suprafață mai mult imobil decât mobil și maxim 10 km de piste însumate în fragmente discontinue, care nu numai că nu susțin mobilitatea, ci pot fi un real pericol pentru toți cei din trafic, inclusiv pentru pietoni.
Așa că mai bine ar fi bine ca autoritățile “verzi” doar astăzi să consulte niște elevi sau studenți care merg zilnic pe jos prin oraș și să le deseneze niște piste funcționale integrate. Apoi să le amenajeze. Să nu uite nici de benzile pentru transport în comun. Altfel nu vom avea șansa decât o dată pe an, în “vinerea verde”, să fim mobili și să reducem traficul și poluarea.
Viviana Anghel
Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.