23.6 C
București
sâmbătă, mai 15, 2021

Investițiile guvernului în București bat pasul pe loc!

În ultima perioadă, primarul general al Capitalei Gabriela Firea a reiterat în repetate rânduri că, în ceea ce privește mobilitatea și poluarea aerului din București, Guvernul are restanțe foarte importante.

Astfel, edilul șef a cerut cu insistență finalizarea lucrărilor la Șoseaua de Centură a Capitalei și la primul tronson al magistralei a cincea de metrou, M5, adică metroul spre Drumul Taberei.

Gabriela Firea a explicat că Șoseaua de Centură trebuie să scoată traficul de tranzit din București, reducând astfel congestia și poluarea. De asemenea, M5 ar constitui o variantă de ieșire dintr-unul dintre cele mai mari și mai aglomerare cartiere ale Capitalei, Drumul Taberei.

Locuitorii acestui cartier ar putea să renunțe, în mare măsură, la mașinile personale pentru a folosi metroul, iar mutarea ponderii pe acest nou mod de transport ar duce la scăderea congestiei traficului și, implicit, a poluării, pe unele dintre cele mai aglomerate artere ale Bucureștiului, Drumul Taberei, Bulevardul Timișoara, Strada Brașov etc.

Din păcate, M5 pare mai mult un vis decât o realitate. Magistrala de metrou spre Drumul Taberei ar fi trebuit dată în folosință cu trei ani în urmă. Însă, în loc de metrou, bucureștenilor care locuiesc sau lucrează în Drumul Taberei li s-au servit mereu numai promisiuni și termene amânate.

Tot pentru creșterea mobilității și reducerea poluării, primarul general al Capitalei a cerut, în repetate rânduri, demararea lucrărilor la magistrala M6, cea care ar urma să facă legătura între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni, cea mai mare poartă aeriană a României.

Din nou din păcate, și metroul spre Otopeni pare lovit de același „blestem al Meșterului Manole” ca și M5. Nu mai este mult până se va împlini un an de la lansarea licitației pentru M6.

Metrorex publica, pe 15 martie 2019, anunţul de licitaţie pentru proiectarea şi execuţia structurii de rezistenţă a secţiunii 1 Mai – Tokyo a Magistralei 6 de metrou.

Valoarea contractului este estimată la 1,27 miliarde de lei iar durata acestuia ar urma să fie de patru ani.

Contractul pentru secţiunea 1 Mai – Tokyo include lucrări de proiectare şi execuţie de staţii dar şi de tuneluri.
Galeria ar urma să plece de la la staţia „1 Mai”, existentă, pentru a merge spre „Pajura”, „Expoziţiei”, „Montreal”, „Gara Băneasa”, „Aeroport Băneasa”, stația şi galeria „Tokyo” şi tunel „1 Mai” – „Tokyo”.

Criteriul de atribuire va fi cel mai bun raport calitate – preţ. Cea mai importantă componentă este cea tehnică, având o pondere de 60%.

Noua linie de metrou va avea un traseu de 14,2 km şi va cuprinde 12 staţii, cu următoarele denumiri: Staţia „1 Mai” (existentă), „Pajura”, „Expoziţiei”, „Piaţa Montreal”, „Gara Băneasa”, „Aeroport Băneasa”, „Tokyo”, „Washington”, „Paris”, „Bruxelles”, „Otopeni”, „Ion I.C. Bratianu” și”Aeroport Otopeni”.

Dacă, însă, de un an de zile aproape nu s-a finalizat licitația, cât ne putem aștepta, oare, să dureze lucrările? Iar, când metroul spre Otopeni va fi deschis călătorilor, va mai fi el de actualitate sau ne vom putea teleporta fiecare dintre noi … ?

SURSA-bucurestifm.ro

 

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.

Cele mai noi

Din aceeasi categorie

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.