Iar începe demența cu ”de ce cumpărăm din Turcia?”, pe motiv de Firea. Turcia este, acum, o mare putere industrială în zona asta, la confluența Occidentului cu Orientul. Are un aparat productiv extrem de divers, și la zi, care îi permite să abordeze orice produs, oricât de complicat ar fi el. S-au asociat cu mari firme occidentale și americane. Și-au pregătit specialiști în cele mai bune universități tehnice și economice din lume! Și-au pregătit forța de muncă. În spatele programelor ăstora stă chipiul Armate, ca și în cazul industriei turismului. Treaba lor! I-a dus mintea, acum culeg roadele!
”De ce nu cumpărăm produse românești?” Care produse? Ce mai producem noi? Vreți ultimele vești despre Dacia, numărul unu în producție industrială: ”Sandero” pe platforma Clio V va fi construit în Maroc, iar Dacia electrică în China! La Mioveni rămân doar modelele Stepway de la Sandero, Logan și Duster. Se pare că Logan nu prea mai are viitor. Și gata.
Câtă vreme nu suntem capabili să avem politici industriale coerente, gestionate de stat, și credem că doar piața este soluția, se va alege praful și de ce mai avem prin bătătură. Dar cine să înțeleagă asta? Care cred că suprema realizare este să scrii câteva linii de coduri, în fordismul digital? Bine, pa!
de Constantin Gheorghe
Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.