De multe ori, comportamentele, în special cele nedorite, ascund o nevoie acută de comunicare. Aceasta este concluzia la care a ajuns echipa de psihologi a Liceului Româno-Finlandez din București, în urma interacțiunilor cu elevii și părinții și care constituie punctul de plecare al evenimentului Mic dejun cu psihologul, ce se desfășoară vineri, 26 mai, la sediul Liceului Româno-Finlandez din strada Răsăritului nr.59.
Evenimentul, aflat deja la a doua ediție, se va concentra pe tema “Orice comportament înseamnă comunicare” și va căuta să ajute la crearea unei comunicări fluente între generații, pentru a nu se forma blocaje sau prăpăstii, mult mai greu de gestionat pe măsură ce se acutizează.
Echipa de psihologi a liceului este permanent implicată în evaluarea relațiilor dintre copii, părinți și profesori, corectarea eventualelor probleme și impulsionarea comunicării, pentru stabilirea unui climat propice învățării și dezvoltării emoționale, la orice vârstă.
În acest an, psihologilor școlii li se alătură specialiști în domeniul sănătății mintale, care vor oferi o perspectivă profesională obiectivă, menită să sprijine părinții și copiii în crearea și susținerea unei comunicări sănătoase.
Yolanda Crețescu este psiholog clinician și psihoterapeut adlerian, cu peste 15 ani experiență în consilierea psihoterapeutică pentru adulți, copii, cuplu, familie și în domeniul corporate.
Maria Coman este jurnalist, blogger și de curând licențiată și în psihologie. Între cele două formări, de jurnalist și psiholog, ambele asigurându-i o interacțiune profundă cu oamenii, își continuă călătoria coordonând secțiunea de social a știrilor Antenei 3, dar și cu supra-specializări în terapii și procese de vindecare.
Florența Petrică este psiholog clinician, psihoterapeut în formare și părinte de adolescenți.
Agenda evenimentului
8:00 – 8:30 mic dejun cu psihologii școlii, în Biblioteca liceului
8:30 – 9:15 panel cu invitații speciali: Yolanda Crețescu, Maria Coman, Florența Petrică – Corp C, hol parter
9:30 – 11:00 – workshopuri dedicate pentru fiecare nivel, susținute de echipa de psihologi a școlii
Grădiniță – Comunicarea, cheia spre inima preșcolarului meu
Primar – Comportamentele, semnale de intervenție și suport pentru copii
Gimnaziu și Liceu – Cum comunicăm când unul nu știe și celălalt nu vrea
“O școală este tot atât de bună pe cât oamenii din ea: părinți, copii, profesori. Sănătatea emoțională este calea către bunăstare!”, a declarat Alina Dumitrache, Director al Liceului Româno-Finlandez.
Printre surprizele acestei zile speciale se numără și standul de carte Diverta, unde copiii și părinții pot găsi cele mai utile cărți despre comportamentele care uneori transmit mai mult decât cuvintele.
Pentru a surprinde timpul frumos petrecut împreună, la eveniment va exista și un photo corner, numai bun pentru a păstra amintirea zilei în care comunicarea a devenit prietena comportamentelor.
Despre Liceul Româno-Finlandez
Liceul Româno-Finlandez este prima școală care a implementat principiile învățământului finlandez în România.
Proiectul a început în anul 2010 și urmărește să aducă plus-valoare educației din România prin adaptarea metodelor și ideologiei educației finlandeze, care, în momentul de față, este sistemul cel mai performant din mediul educațional european. Viziunea noastră este să creăm un reper educațional pozitiv și inovativ în România. Păstrând curriculum-ul românesc, dorim să optimizăm rezultatele elevilor noștri prin abordare individualizată, centrată pe elev și să punem în valoare potențialul creativ al fiecărui copil în parte. Începând cu nivelul preșcolar și până la cel liceal, ne dorim să le oferim elevilor noștri un mediu în care ei să se dezvolte armonios, să-și descopere calitățile și talentele, să-și creeze propriul traseu de învățare și să devină astfel performanți în societatea viitorului.
Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.