Campanie de PR pentru primarul sectorului 4, Daniel Băluță (PSD), care se mândrește cu „modernizarea” celebrei străzi Luică. În 2019, în timp ce în lumea civilizată se merge pe ideea activării preponderent pietonale a spațiilor urbane, pentru autoritățile locale de la București „modernizare” înseamnă inevitabil supralărgirea arterelor de circulație și reducerea trotuarelor.

Autoritățile locale de la noi nu depășesc anii ’70 ca mentalitate la capitolul urbanism. Strada Luică a fost supralărgită, s-au creat trotuare noi, dar 2/3 din lățimea acestor trotuare sunt ocupate de „parcări-spic”. Nu cumva să contruiască primăria facilități de parcare separate, supraterane sau subterane, în continuare ia din spațiul pietonilor, cei mai deprioritizați. În schimb vor avea loc mai multe mașini în trafic, pentru că primăria servește mașinile, nu oamenii. Desigur că Băluță nici măcar nu s-a gândit la vreo pistă de biciclete.

Încă o dată: nu supralărgim străzile să încapă toate mașinile (crește nivelul poluării cu noxe), ci trebuie să descurajăm traficul auto prin implementarea sistemelor de transport alternativ, ecologic, eficientizarea transportului în comun etc.

Problema e că majoritatea primarilor gândește ca Băluță. Deși călătoresc mult prin afară, nu se lipește nicio bună practică de ei, nu înțeleg nimic și chiar dacă aleg să copieze ceva din alt oraș, o fac prost. Atât se poate, la alegerile locale din 2020 tot oameni din ăștia vor candida.

de Raiden