27.1 C
București
joi, iulie 18, 2024

La ce este buna inteligenta artificiala in vanzari?

Sa eviti luni de cautari pentru un produs pentru care ai avea nevoie de zeci de consilieri si evaluari complicate.

Sau poate ca nu! Veti afla la final, de ce.

Sa presupunem ca vrei sa-ti cumperi o masina. In zilele noastre, dupa o pandemie care a gripat circuitul economic global, cu o inflatie galopanta si o criza cronica de componente electronice, piata auto este mai imprevizibila decat pariurile sportive.

Oricata pricepere ai in domeniu, indiferent cate cunostinte si disponibilitate detii, nu vei reusi sa intelegi dinamica acestei industrii si apoi sa alegi eficient produsul cel mai potrivit nevoilor tale.

Ca sa nu va obositi sa faceti ca mine, luati aminte! Nimeni nu mai respecta regulile si clientii.

De la producatorii germani pana la cei asiatici goana dupa profit pe seama fraierilor este uriasa.

Cu cat iti propui mai multa calitate si tehnologie moderna cu atat esti mai strasnic jupuit.

Nu doar preturile au luat o razna, ci si comportamentul vanzatorilor.

Penuria de masini, dublata de veniturile nejustificat de mari ale multor angajati au creat o spirala absurda a cresterilor de preturi.

Ce era acum doi ani un pret mare, astazi este un chilipir. Iar cine se targuieste, analizeaza optiuni si mai asteapta contraoferte este eliminat din calculele comerciantilor.

Ce daca masina este cat o garsoniera de scumpa? Esti sarac daca nu-ti permiti una, macar second hand.

Ce conteaza ca astepti un an cu avansul dat, in loc sa-l investesti in alte lucruri utile? Altii au rezerve de cash cat pentru o viata.

Sunt atatea masini prin oras cat pentru fiecare rezident! Ati numarat vreodata asteptand ca pieton la semafor in cate vehicule sunt mai multi ocupanti in afara de sofer?

Cam unul din zece. Semn ca masina este ca portofelul. Se foloseate doar de posesor.

Revenind la comerciantii auto, toate nenorocirile aduse de vremurile de criza au fost speculate cu cinism.

Nimeni nu vrea sa renunte la exploatarea fraierilor. Chiar daca aceasta cursa a profitului pe seama disperarii cumparatorului este similara cu bulele imobiliare care au explodat  cand clientii au ramas fara joburi si venituri.

Asadar, la ce bun sa cauti si sa verifici ce-ti trebuie cand o poate face fara efort, in locul tau, un robot?

Sau un chatbot cum probabil ca ati intalnit in pseudo comunicarea cu reprezentantele auto.

Cel mai avansat sistem de aburire a clientului il veti gasi la KIA, coreenii aia care au prins viteza cu modelele lor hipertehnologizate. Dupa ce au cucerit lumea cu Samsung si K pop au mai dat o lovitura constructorilor auto europeni.

I-au ajuns din urma la optiuni premium si design, si acum se distreaza pe seama celor care altadata cautau fiabilitate si calitate de la producatorii germani.

Ii ademenesc cu mesajele comerciale, ii lasa sa savureze ce nu pot atinge si la finalul operatiunii de teasing ii lasa in seama unui robot care-i tine de vorba pe site. Cine trece testul umilintei este asteptat in curtea dealerului.

Iata cum, in sfarsit, avem o evolutie in interactiunea om-masina. Triajul disperarii si testarea rezistentei umane. Astfel ca, omul accepta sa se supuna, iar masina ii hraneste orgoliul.

Claudiu Lucaci

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.

Cele mai noi

Din aceeasi categorie