Zona Colentina este tranzitată de toți șoferii care intră în Capitală dinspre Drumul Național 2. Cei care circulă prin zonă știu că, de ani de zile, intersecția dintre Șoseaua Colentina și Strada Doamna Ghica este un calvar, la orele de vârf, când lumea pleacă la serviciu și când oamenii se întorc spre casă de la lucru. Un pasaj suprateran peste Șoseaua Colentina este o necesitate stringentă, iar autoritățile au promis acest pasaj de ani buni.

Vestea bună este că, având în vedere stadiul lucrărilor, pe care l-am verificat pe teren, pasajul ar putea fi gata în această toamnă.

Lucrările de proiectare și execuție pentru Pasajul denivelat suprateran Doamna Ghica se referă la execuția unui pasaj suprateran peste Șoseaua Colentina, între Străzile Doamna Ghica și Sinaia.

Prin realizarea acestui obiectiv de investiții se urmărește fluidizarea traficului, care în prezent se desfășoară în condiții dificile, și încurajarea transportului în comun.
Transportul individual va fi descurajat.

De asemenea, construcția pasajului peste Șoseaua Colentina va crea alternative de transport durabile și atractive va conduce la creșterea accesibilității și conexiunii cu alte rute de transport. În același timp, se va facilita accesul permanent, rapid și în siguranță al mașinilor de intervenție – poliție, pompieri, salvare, și se va asigura reducerea timpului de deplasare.

Foto: Mircea Apostolescu

Schema statică a structurii de rezistență a pasajului este de grindă continuă cu trei deschideri, rezultând o lungime totală a pasajului de 210 metri. Soluția constructivă aleasă este de grindă cu zăbrele cu înălțime variabilă, în conlucrare cu o placă de beton.

Una dinte principalele dificultăți care au trebuit surmontate de către constructori – Trustul Metropolitan de Construcții și Compania Municipală de Consolidări, este aceea că, pe terenul ce urmează a fi ocupat de noul obiectiv de investiții, se află o serie de rețele utilitare – telefonice, trasee de fibră optică, linii electrice subterane și aeriene, rețea de iluminat public stradal, rețea de distribuție a gazelor naturale, rețea de canalizare pluvială și menajeră subterană, rețea de alimentare cu apă, hidranți, rețea de termoficare. Pentru toate aceste rețele edilitare, s-au întocmit proiecte de specialitate în vederea protejării sau relocării.

La finalul săptămânii trecute, a fost făcut racordul între rețeaua nouă și cea existentă de gaze naturale. Astfel, în următoarele zile va fi posibilă descongestionarea traficului din zona intersecției pe sensul Obor – Fundeni.

Cât privește stadiul lucrărilor la pasajul propriu-zis, „până în prezent, au fost finalizate cele 36 de coloane aferente culeelor și pilelor, precum si zidurile de sprijin ale rampei 1.
De asemenea radierele pentru culeea 1, pila 1 și pila 2, au fost deja executate. Suprastructura culeei 1 este finalizată, iar la finalul lunii august va fi finalizată și suprastructura pilei 1. În paralel, se lucrează la radierul de la culeea 2, la suprastructura pilei 2, cât și la rampa 2”
, a declarat pentru București FM inginerul Alexandru Catrina, manager de proiect în cadrul Companiei Municipale de Consolidări.

„Având în vedere stadiul actual al lucrărilor, estimăm că atât structura cât și umplutura la rampa 1 vor fi finalizate până la sfârșitul lunii august”, a mai afirmat Catrina.

„După finalizarea structurii de rezistență din beton armat a pasajului, va urma tablierul metalic”, a mai explicat inginerul de la Compania de Consolidări.

Continuă și lucrările de montare a bordurilor, realizarea infrastructurii de rutiere (carosabil, trotuare și parcări), precum și montarea stâlpilor pentru iluminatul stradal.

La sfârșitul acestei saptămani vor fi demarate lucrările de asfaltare a trotuarelor, parcărilor și stațiilor de autobuz.

Acolo unde rețelele de utilități au fost relocate total, săptămâna viitoare încep lucrările pentru sistematizarea drumului.

Având în vedere stadiul avansat al lucrărilor și faptul că pe șantier se lucra de zor, cred că șoferii care tranzitează această zonă ar putea avea surpriza plăcută ca, din această toamnă, să scape de ambuteiajul de la Doamna Ghica, traversând Șoseaua Colentina spre Strada Sinaia și invers pe pasajul suprateran.

sursa-bucurestifm.ro

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.