Aproape 60% dintre deţinătorii de afaceri de familie din România vor să se asigure că business-ul rămâne în familie pe termen lung, comparativ cu 74% în Europa Centrală şi de Est (ECE), deşi 82% dintre acest tip de afaceri de pe plan local şi-au crescut vânzările în ultimul an financiar, arată un sondaj publicat, luni, de PwC.
Potrivit cercetării „Global Family Business Survey”, doar 63% dintre afacerile de familie în România au planuri pentru viitorul afacerilor, precum convenţii între acţionari (39%), politici privind dividendele (39%), proceduri de urgenţă şi situaţii neprevăzute (15%) sau testament (12%). Prin comparaţie, 69% dintre afacerile de familie din ECE, respectiv 81% la nivel global au astfel de aranjamente.
Obiectivele personale-cheie pe termen lung ale proprietarilor de afaceri de familie din România sunt protejarea afacerii ca cel mai important activ al familiei (87%) şi generarea de dividende pentru membrii familiei (84%).
Sondajul PwC relevă faptul că nivelul de încredere între membrii familiei este considerat în general ridicat, iar 74% dintre respondenţi afirmă că există o aliniere a familiei cu privire la direcţia companiei (faţă de 59% la nivel global).
Totodată, majoritatea afacerilor de familie din România (82%) a raportat o creştere a vânzărilor, în ultimul an financiar, faţă de anul 2021, când ponderea era de 55%. Nivelul raportat pe plan local este similar cu cel înregistrat în ECE (83%) şi peste procentul de 71% înregistrat la nivel global.
În acelaşi timp, obiectivele de creştere sunt ambiţioase şi pentru următorii doi ani: 27% dintre afacerile de familie din România se aşteaptă să crească rapid şi agresiv, faţă de 20% la nivel de ECE şi 14% la nivel global.
„Majoritatea întreprinderilor de familie din România îşi stabilesc obiective şi ţinte pentru satisfacţia clienţilor şi creştere, dar doar o minoritate le stabileşte pentru diversitate şi incluziune şi impact social. Principalele priorităţi ale afacerilor de familie din România în următorii doi ani sunt creşterea loialităţii clienţilor şi introducerea de noi produse şi servicii (ambele priorităţi mult mai mari decât în CEE şi decât media globală). Principalele grupuri prioritare sunt clienţii şi acţionarii, urmaţi de angajaţi”, notează sursa citată.
AGERPRES
Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.