-0.5 C
București
vineri, decembrie 13, 2024

Lucrînd la repezeală.

Prin Rahova se lucrează. Zeci de blocuri s-au îmbrăcat în schele. Se sparg trotuarele vechi. Se înfig borduri groase, se aștern pavele, se croiesc trotuarele noi.

Cum se lucrează? La fel cum știm: cu hei-rup, fără minte și fără milă, doar cu „rezultatul” în cap.

Rezultatul, pesemne, va fi cîte o stradă mai lată, un trotuar mai liber, locuri în plus de parcare contracost.

Pierderile – cum știm, cele asumate: mai dispare un sfert dintr-o grădină de bloc; mai multă foială pe sub geamurile oamenilor; nu, încă nu se poate altfel.

E la mintea cocoșului că lucrările presupuse de modernizarea unei străzi circulate fac deranj și cer spațiu. Excavatoare și buldozere bîntuie-n sus și jos, camioane grele descarcă borduri, pavele, pietriș, nisip – și toate astea mai trebuie și depozitate pe undeva.

Bieții pietoni sar de pe-o piatră pe alta, ca pisicile. Iar șoferii… cum li-i norocul. Dacă se pricep, se bagă; dacă nu… stau.

Una din străzile pe care acum se lucrează e Dumbrava nouă, cunoscută de ani de zile pentru traficul chinuitor: mașinile negociază milimetric în ambele sensuri și nu doar la orele de vîrf.

La sfîrșitul lucrărilor, strada asta va avea sens unic (dinspre Petre Ispirescu spre Buzoieni), ceea ce nu va fi rău.

Dar cum ar fi fost ca sensul unic să se fi făcut dinainte de începerea lucrărilor? Păi, cu siguranță ar fi fost mult mai puțin trafic în timpul lucrărilor, mai mult confort pentru locuitori și chiar mai îndeajuns front de lucru pentru muncitori.

de The Hungry Mole

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.

Cele mai noi

Din aceeasi categorie