Înțeleg că se dorește, nu doar în România, limitarea numărului de persoane din mijloacele de transport în comun. Nu se spune și cum. Să zicem că în trenuri nu ar fi chiar atât de greu, o faci via sistemul de emitere automată a biletelor. Dar tot trebuie să faci o modificare de soft, să emiți doar un anumit număr de bilete, să corelezi asta cu cererile de bilete de pe traseu, etc. Fezabil, dar nu atât de simplu pe cum pare.
Ce facem cu Metroul, cu transportul de suprafață: autobuze, troleibuze, tramvaie. Un autobuz standard are cam 12 locuri pe scaun și 90 de locuri în picioare. Ar însemna să limitezi numărul de pasageri care călătoresc în picioare la maximum 30. Cine să-i numere, în fiecare stație? Șoferul? De obicei noile tipuri de autobuze au suspensie ajustabilă electronic, funcție de greutate. Sunt montate mărci tensometrice, care ”cântăresc” încărcătura, pentru a menține constantă distanța față de sol. Și aici trebuie să ajustezi softul, să limitezi greutatea la 30% din greutatea maximă. Dar tot ai probleme. Ce poți face? Să-i dai jos din autobuz pe pasagerii supra-numerici, până când softul permite pornirea autobuzului de pe loc. Similar și pentru troleibuze. Nu știu cum e cu noile tramvaie, dacă au un sistem similar de suspensie activă. Nu văd de ce ar avea. Măgăreața cade pe vatman? Sau punem însoțitori în tramvai, să se lupte cu tovarășii călători? Ar fi distractiv, într-o zi când plouă, la oră de vârf!
Toate ideile astea crețe sunt ale unor scârța-scârța pe hârtie, oameni care ”văd” idei, dar habar n-au cum funcționează lucrurile, și cât costă măsurile astea tembele. Vreau să văd și eu așa ceva funcțional, undeva în lume! Cu toată puterea de calcul existentă, și cu cetățenii cipați ca mâțele! Chiar aș vrea să văd!
Bă, ne lăsați?!
Constantin Gheorghe
Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.