Iar un soi de ferpar din transportul nostru bucureștean din care au dispărut recent linii celebre ca 131, 133, 232, 300 și 336.
Azi, 313 – linia care-a descărcat Berceniul spre Unirea pentru toți cei care ori n-aveau chef de schimbat metrou, ori n-aveau bani de el; da, în anii ’90 călătoria pe dedesubt putea fi scumpă pentru unii.
313 a fost una din primele reparații istorice de imediat după Revoluție, cînd s-au reînființat 300 și 103. De ce? Întrucît odată cu masacrarea liniilor de transport centrale din 1986, traseul ei (dintre Berceni și Romană) fusese desființat.
313 revine în Berceni în ianuarie 1990, inițial pînă la Budapesta; mai apoi la Unirea și de-abia din 1997 la Sfînta Vineri. Regimul din primii ani a fost de linie rapidă: de exemplu, oprea la Nițu Vasile, dar nu și la BIG (pentru ca bercenarii să n-o folosească pentru legătura cu metroul, sarcina asta rămînînd troleelor).
Ce ziceam? A – că 313 a dispărut din nou; e înlocuită cu troleul 73, care se va ajuta de motorul pe baterii acolo unde nu-s fire.
„Ce bine” – am zice, văzînd că, în sfîrșit, troleul revine-n Berceni; ba chiar și că tramvaiele se-ntorc pe Olteniței. N-a durat decît doi ani jumate pentru ca administrația transportului public să pună-n funcțiune substația electrică care a ars în 2022.
„Ce bine” – am zice, dacă n-am ști că nici azi nu circulă troleele pe Emil Racoviță. De ce? Fiindcă odată cu edificarea pasajului de la Metalurgiei, rețeaua a fost dezafectată în zona unde avea înainte capătul 74.
„Ce bine” – am zice iar, dacă n-am fi uitat că toate aceste nenorocite de trolee nu mai pot întoarce pur și simplu la BIG, pentru că odată cu săparea pasajului de acolo nu s-a priceput nimeni să prevadă și o țîră de loc pentru asta.
de The Hungry Mole
Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.
