[UPGRADE] Linia de cale ferată industrială și peroanele adiacente din incinta Halei Obor, utilizate în trecut pentru descărcarea mărfurilor, au dispărut, așa cum se vede în cele două cadre realizate la 3 ani distanță, din puncte diametral opuse. Șina fusese scoasă din funcțiune de ceva timp (încă dinainte de 1989) și era traversată de niște podețe improvizate care adăugau la atmosfera industrială de epocă, alături de textura pietrei cubice din pavajul original.
Era una dintre cele mai interesante părți ale uneia dintre halele de piață legendare ale capitalei. Ansamblul Halele Centrale Obor, proiect al arhitectului modernist Horia Creangă (blocul ARO/Patria), a fost inaugurat în 1950, redefinind ce se numea Câmpul Moșilor din fosta Barieră a Moșilor, loc al târgurilor cu tradiție și pol comercial uriaș al Bucureștiului de ieri și de azi.
Pentru că Primăria Sectorului 2 n-a mai fost în stare să administreze clădirea-monument, a concesionat-o acum câțiva ani unor privați care, pe lângă hărțuirea oricui încearcă să pozeze în interior, s-au apucat recent de niște reparații. Acestea au inclus extinderea zonei de tarabe prin astuparea șinei vechi și replacarea stâlpilor care susțin copertinele cu cărămidă ornamentală de calitate inferioară celei originale.
Cum vi se pare upgrade-ul de la Hala Obor?
Raiden
Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.