Cu pași împleticiți, începe și la noi să se poată face plata cumpărăturilor în regim de „self-service” – n-o să dureze mult și toate hipermarketurile o să aibă case unde tu – clientul – o să-ți scanezi și plătești singur tîrguielile.
Însemnează, firește, că se reduce numărul caselor tradiționale – se cheamă progres, eficiență și așa mai departe.
N-am stat să văd cum se mișcă treaba-n toate magazinele mari care-ți dau posibilitatea să faci treaba singur. În Carrefour sistemul mi se pare simplu, intuitiv și mai ales fără posibilitatea de-a o zbîrci; dar în Kaufland mi se pare taman invers: pîn-acuma n-am reușit încă să termin vreo cumpărătură fără să fie nevoie de-ajutorul unui angajat. Pe la alte magazine nu ajung și Lidl încă n-are case „self-service”, așa că n-am ce povesti.
De fapt, de povestit aș avea – altceva. Simt c-am început s-aleg magazinul de unde cumpăr luînd în calcul din ce-n ce mai mult cît timp pierd la casă.
Am trei Kauflanduri în proximitate, dar deseori îl aleg pe cel care mi-e mai peste mînă, întrucît treaba la casă se mișcă iute-ntotdeauna. La fel și-n Lidl, mă-ndeamnă inima să m-abat unde mă enervez cît mai puțin la casă.
Vedeți voi, ne-nchipuim că angajații din magazine n-au altă treabă decît să dea fuga la case, cînd văd că se face coadă, dar nu-i așa; în realitate ați văzut prea bine că mai niciodată casele închise nu se deschid „de la sine”, ci numai după ce vreun client se enervează și cere asta.
de The Hungry Mole
Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.