În privinţa consumului cultural în spaţiul public, de 1-2 ori pe an sau mai des, 46% dintre bucureşteni preferă cinematograful, 45% – evenimentele locale, 45% – teatrul, 39% – târgurile de produse, 37% – festivalurile de muzică sau de film, 31% – vizite la muzee, 29% – spectacole de divertisment, 23% – concerte de muzică, 20% – expoziţii în galerii, 16% – bibliotecă, 13% – operă, 11% – filarmonică.

Dintre cei care preferă cinematograful ca formă de consum în spaţiul public, 48% merg în multiplexuri, 31% la cinematografe clasice, 22% în spaţii alternative, iar 19% în cadrul festivalelor de film.

Unul dintre obiectivele studiului este de a vedea cărui tip de cultură sunt mai ataşaţi bucureştenii, celui elitist („high brow culture”, care ar include genuri de tipul operei, filarmonicii, baletul etc) sau celui de masă („popular culture”, care s-ar referi la târguri, festivaluri de muzică populară, cinema etc). În acest sens, se concluzionează, că bucureştenii preferă atât forme de consum specifice culturii elitiste (balet – 13%; operă – 12%; concerte de muzică clasică – 11%), cât şi forme specifice culturii de masă (stand-up comedy – 22%; concerte de muzică populară -19%; circ – 18%, film etc).

Cu privire la acest amestec de tipuri de cultură, sociologul Barbu Mateescu a declarat pentru AGERPRES că „Bucureştiul este un oraş complex din punct de vedere social, compus din valuri (e)migraţionare survenite în epoci diferite şi care astăzi alcătuiesc generaţii cu profiluri variate. Pentru unii oameni, folclorul reprezintă o conexiune emoţională cu „acasă”-ul din care au pornit spre Bucureşti, în urmă cu 20 sau 40 de ani; alte generaţii sau subgrupuri educaţionale consideră dimpotrivă că trebuie să-şi modifice şi diversifice experienţele culturale, în sensul sincronizării cu modelele de consum cultural din Occident, şi să lase acel ‘acasă’ cât mai în urmă”.

AGERPRES

 

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.