În anul 1872 Gara de Nord la inaugurare era a doua gară din Capitală (dupa Gara Filaret) și se numea Gara Targovistei.
Exemplu de jurnalism praf. În tot articolul nu se găsește nici măcar o informație despre ce anume va face Ministerul Transporturilor în cazul „modernizării” Gării de Nord din București, un proiect esențial și necesar. Dacă ministrul Cuc nu a spus, trebuia întrebat. Sunt câteva lucruri importante care ar trebui luate în considerare, lista nu e exhaustivă:
– consolidarea și restaurarea clădirilor din ansamblul gării, monument de arhitectură important al capitalei
– accesibilizarea spațiului, adăugarea de lifturi, benzi rulante, orice facilitează accesul persoanelor vârstnice sau cu dizabilități
– regândirea schemei de transport în comun, a liniilor de tramvai, autobuz sau troleu care duc la gară, formarea unui nod intermodal eficient, repornirea trotuarului rulant aferent peronului 1, din perioada Oprescu, către Pasajul Basarab și nodul intermodal tramvai/metrou de acolo
– igienizarea gării
– regândirea spațiilor comerciale și a zonelor de display publicitar, demolarea construcțiilor-parazit, diminuarea impactului siglelor luminoase agresive, eliminarea mesh-urilor și bannerelor care atârnă la modul nesimțit de stâlpii istorici ai fostei Gări a Târgoviștei (denumirea initială a Gării de Nord)
– pietonalizarea Pieței Gării de Nord pe modelul esplanadei Gării Centrale din Amsterdam, de exemplu, cu spații pietonale generoase, puncte de informare turistică, food court, zone de relaxare, galerii de artă etc.
– mutarea Policlinicii Gării într-o clădire la standardele actuale și integrarea reală a clădirii din vremea lui Carol I în ansamblul Gării
– extinderea și regândirea sau mutarea la fosta Gară Filaret a Muzeului Gării (aferent peronului 14), momentan e prăfuit, blocat în anii ’70, cu diorame penibile etc.
– consolidarea, modernizarea și redeschiderea Hotelului Astoria de pe b-dul Dinicu Golescu, azi închis
– consolidarea, restaurarea și redeschiderea Hotelului Dunărea de pe colțul Căii Griviței cu b-dul Gheorghe Duca, azi o ruină pe care o vede oricine iese din Gară
– igienizarea și regândirea având la bază conceptul inițial din anii ’60 a Parcului Gării de Nord, care să devină spațiu de relaxare și esplanadă care să ofere perspectivă spre intrarea din anii ’30 cu colonade monumentale a Gării
– restaurarea, refuncționalizarea și igienizarea Gării Basarab (oficial București Nord Grupa B)
Astea și mai multe trebuiau spuse de ministrul Transporturilor sau întrebate de jurnaliștii „quality”. Să știm pe ce se vor duce banii ăia mulți și să ne asigurăm că e un proiect bine gândit, cu perspective de dezvoltare pe viitor, nu ceva punctual, penibil.
Ce ar mai trebui făcut la Gara de Nord în afarâ de ce am menționat mai sus?
de Raiden
Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.