9 C
București
marți, aprilie 20, 2021

Bucuresti Victima unui primar inadaptat la un context absolut favorabil sau Bucurestiul un oras neluat in considerare de Guvern prin PNRR?

Am regasit pe site –ul Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, urmatoarele informatii:

https://mfe.gov.ro/wp-content/uploads/2021/03/6fbe88578f749fe3d28251dbf57e4544.pdf

Actualizarea Planului Național de Redresare și Reziliență – Document de poziție

prezentare Parlament, 9 martie 2021

,,În urma negocierilor de succes avute anul trecut de Guvernul României și de domnul președinte Klaus Iohannis, România este unul dintre cei mai mari beneficiari ai acestui Mecanism, primind o alocare consistentă de granturi și împrumuturi în valoare totală de 29,2 miliarde euro. Această sumă a scăzut puțin față de prima iterație de alocări, în urma recalculării scăderii Produsului Intern Brut în 2020 în comparație cu media europeană.” se intaresc cele mentionate anterior.

,, Noul guvern a demarat un proces amplu de consultări pentru actualizarea PNRR pentru identificarea celor mai relevante intervenții care să schimbe fața României. La cele 13 dezbateri publice s-au înscris aproape 4.000 de persoane iar 78% din acestea s-au înscris la minim două evenimente. Dezbaterile transmise pe pagina de Facebook a ministerului au avut peste 80.000 de vizualizări. Mulțumim pe această cale tuturor instituțiilor publice centrale și locale și partenerilor din mediul privat și din sectorul neguvernamental pentru implicare și sugestii, pentru cele peste 1.700 de idei de reforme și investiții. Acest proces de consultare a fost foarte apreciat la nivelul instituțiilor europene, ținând cont că multe alte țări au preferat să demareze acest proiect de consultare publică după negocierea planului cu Comisia Europeană.”

Morala celor de mai sus, este fara doar si poate ca :

  • Exista 29.2 miliarde de euro fonduri allocate prin PNRR pentru Romania;
  • Institutiile publice centrale si locale au fost consultate;
  • S-au transmis peste 1700 de idei de reforme si investitii in vederea actualizarii PNRR

Cu toate acestea constatam faptul ca la nivelul Municipiului Bucuresti, in mod paradoxal, nu apar proiecte care sa fie propuse la finantare prin PNRR. Mai mult decat atat suntem in fata unei situatii absurd, situatie descrisa de renuntarea la continuarea unor investitii/ a unor investitii cand peste tot in Romanaia se anunta investitii.

Astfel, exemplificam din media situatii la nivelul unor investitii amanate sau la care se renunta ca urmare a lipsei de fonduri bugetare. Pai bine, bine dar totusi se anunta investiii de 30 de miliarde de euro prin PNRR. De ce nu si la nivelul Bucurestiului?. Ajungeam astfel in situatia in care ne intrebam: Bucuresti Victima unui primar inadaptat la un context absolut favorabil sau Bucurestiul un oras neluat in considerare de Guvern prin PNRR?

Ori primarul Bucurestiului a solicitat investitii la nivelul municipiului Bucuresti dar Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene nu l-a bagat in seama ori Primarul municipiului Bucuresti nu a solicitat la Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene includerea de investitii pentru Bucuresti in cadrul PNRR.

Ceva cu siguranta nu este in regula!. Daca intre Oradea si Arad facem autostrada, in Bucuresti nu suntem in stare sa continuam lucrarile de executie la UN PASAJ chiar daca a ajuns la 50% stadiu fizic de executie!.

https://www.mediafax.ro/politic/nicusor-dan-despre-bugetul-capitalei-pe-2021-fara-bani-pentru-statui-am-redus-banii-pe-festivaluri-19958394

Primul tronson din Prelungirea Ghencea va fi gata în acest an

“Am avut o discutie cu primarul sectorului 6 (Ciprian Ciucu- n.r.), care mi-a spus că și-ar dori, dar nu-i permite bugetul să preia aceasta investiție. Pe tronsonul dintre străzile Brașov și Râul Doamnei ne propunem să terminăm (lucrările-n.r.) în acest an, adică să păstrăm locul pentru linia de tramvai, dar să nu punem infrastructura de tramvai și să se poată circula pe patru benzi”, afirmă Nicușor Dan.

Primarul General al Capitalei precizează că pentru continuarea lucrărilor pe tronsonul dintre strada Râul Doamnei și Centura Capitalei sunt necesare exproprieri de teren.

“Pentru celălalt tronson, până la centură, e nevoie de exproprieri, undeva  la 60-70 de milioane de lei, și pentru lucrări mai e nevoie de circa 120 milioane de lei, fără tramvai. Pentru aceasta o să încercăm să discutăm cu Compania Națională de Investiții, dar nu e o promisiune pentru acest an” conchide Dan

„În proiectul de buget nu figurează bani din partea Primăriei Capitalei pentru Doamna Ghica”, a spus Nicuşor Dan.

Pe 1 martie, primarul general al Capitalei Nicușor Dan a anunțat că Primăria București vrea să transfere Pasajul Doamna Ghica, nodul intermodal Vergului, modernizarea bulevardului Prelungirea Ghencea şi lucrările la şcoli la Compania Naţională de Investiţii (CNI ) sau la primăriile de sector, pentru că NU sunt suficienţi bani la buget şi conturile municipalităţii sunt în continuare blocate, potrivit Radio România Actualități.

“Pentru lucrarea de la intersecţia Doamna Ghica dar şi pentru Prelungirea Ghencea suntem în discuţii pentru ca aceste lucrări să fie realizate fie de Compania Naţională de Investiţii (CNI ) fie de primăriile de sector. Nu este normal ca bucureştenii să sufere pentru că există nişte datorii pe care le are Primăria Capitalei“, a declarat atunci Nicuşor Dan.

Pai bine, bine dar totusi se anunta investiii de 30 de miliarde de euro prin PNRR. De ce nu si la nivelul Bucurestiului?. Ajungeam astfel in situatia in care ne intrebam: Bucuresti Victima unui primar inadaptat la un context absolut favorabil sau Bucurestiul un oras neluat in considerare de Guvern prin PNRR?

Ori primarul Bucurestiului a solicitat investitii la nivelul municipiului Bucuresti dar Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene nu l-a bagat in seama ori Primarul municipiului Bucuresti nu a solicitat la Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene includerea de investitii pentru Bucuresti in cadrul PNRR. Cert este ca daca la un moment dat avea institutii in subordine prin care sa implementeze proiecte prin PNRR, atat la nivel de proiectare cat si la nivel de executie, acum le-a desfiintat, fix in momentul in care aceste institutii puteau produce ceva!.

Ceva cu siguranta nu este in regula!. Daca intre Oradea si Arad facem autostrada, in Bucuresti nu suntem in stare sa continuam lucrarile de executie la UN PASAJ chiar daca a ajuns la 50% stadiu fizic de executie!.

Peste tot in Europa se are in vedere reducerea poluarii si axarea pe transportul ,,verde”. Ori in cazul Pasajului Domnesti, fix transportul verde (tramvaiul electric!) s-a decis sa nu se mai faca sis a fie aminat candva. Mai mult decat atat, solicitarea expresa a Primariei Bucuresti in 2017, privitoare la introducerea liniei de tramvai in zona rampelor pasajului Domnesti, a generat minim doi ani de intrazaiere la nivelul acestui pasaj, pasaj nefinalizat nici astazi desi trebuia finalizat in 2019.

Dragi Bucuresteni, astazi se pare ca degeaba am asteptat 2 ani de zile cu implementarea pasajului Domnesti, pentru ca da inceperea constructiei a fost mult decalata ca urmare a conditionarii avizului de catre Primaria Bucuresti. (obtinerea avizului a fost conditionata de introducerea liniei de tramvai in zona rampelor). Intarzierile in desfasurarea traficului la nivelul conducatorilor auto ca urmare a neimplementarii la timp a pasajului Domnesti sunt de ordinul anilor, ani furati de un management pe contra sens de realitate.

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.

Cele mai noi

Din aceeasi categorie

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.