Așa arăta intersecția b-dului Republicii (azi b-dul Regina Elisabeta) cu str. Academiei, în anul 1957, prezintă Alexandru Petrescu !
Clădirile din fotografie sunt familiare, însă este bine să contextualizăm.În stânga, blocul Carpați abia împlinea 20 de ani de la finalizare. Edificiul în stil modernist art déco din anii ’30 înlocuise un loc de agrement foarte cunoscut în Bucureștii belle époque, de la debutul secolului trecut – Grădina Carpați.
Pe colț nu era încă Librăria Eminescu, aceasta urmând să ocupe acel spațiu abia în anii ’60. Colțul îndepărtat al blocului, de la intersecția străzilor Academiei și Edgar Quinet, avea să cedeze la cutremurul din 1977, fiind reconstruit ulterior în alt stil.
Așadar, blocul Carpați este în prezent un amestec de arhitectură interbelică și de la finalul anilor ’70.În dreapta, corpul secundar al Palatului Universității, împlinea vreo 35 de ani de la finalizare.
Proiectul de extindere al Academiei (denumirea inițială) fusese demarat înainte de Primul Război Mondial, însă ocuparea Bucureștiului de Puterile Centrale între 1916-1918 a însemnat oprirea oricăror șantiere. Ca atare, lucrările au stagnat, au fost reluate abia după 1918, corpul de clădire fiind inaugurat în anii ’20 ai secolului trecut.
Dacă ne uităm atent la străzi și trotuare, observăm că pe axa Est-Vest a Capitalei (din care b-dul Regina Elisabeta face parte) circula tramvaiul în anii ’50. În prim-plan, chiar pe locul bretelei de acces spre parcarea subterană de la Universitate, se găsea un spațiu de afișaj în stil art déco, din anii ’30. Urma să fie înlăturat la scurt timp.
Străzile orașului se schimbă odată cu generațiile, dar nu trebuie să uităm cum arătau locurile familiare pe vremea bunicilor și străbunicilor, este parte din povestea Bucureștiului.foto: Cineclic
Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.