13.7 C
București
luni, septembrie 27, 2021

Afară cu mașinile din zonele pietonale!

Sal oameni frumoși, ce faceți, băgați o ieșeală-n centrul vechi? Vedeți să nu vă calce mașina. O să ziceți că n-are cum, că străzile alea-s pietonalizate, dar vedeți poza asta cu strada Smârdan, luată din Palatul Bursei de pe strada Doamnei/strada G-ral Ion Ghica. Teoreric, strada Smârdan e pietonală, deci nu poți intra cu mașina acolo de pe strada Doamnei decât în trei cazuri:

1. Te duci să lași mașina în parcarea din fata BNR.

2. Faci aprovizionare pe la vreo crâșmă în timpul programului de aprovizionare.

3. Conduci o autoutilitară (ambulanță, mașină de pompieri etc.) sau un vehicul al forțelor de ordine, în cadrul unei intervenții.

În alte situații, n-ai voie pe Smârdan cu mașina, că ăla-i spațiul pietonilor în proporție de 100%, începând cu 2009-2010. De ce sunt atâtea mașini parcate acolo, totuși?

1. Stâlpișorii retractabili vizibili în josul pozei nu mai funcționează, au fost dublați de balize din plastic și garduri ca alea ale Jandarmeriei. Arată horror, iar accesul e ca la talcioc.

2. Aparent parcarea BNR pare să se fi extins pe străzile dimprejur. Ea n-avea ce căuta acolo, ocupă abuziv fostul spațiu pietonal, esplanada gândită pentru edificiul monumental din anii ’40. Faptul că PMB permite BNR asta și chiar ajută la delimitarea spațiului arată ce impotentă e administrația locală să apere interesul pietonilor într-un oraș ostil față de ei.

3. Din ce se aude, diverși patroni de localuri + cunoscuți preferă să parcheze cât mai aproape de „locul de muncă”, foarte comod, boșilor.

4. Cică există un „ecuson” în baza căruia ai acces, dar nu e clar cine, cum, în ce condiții îl poate obține sau de ce există.

La mai bine de un deceniu de la bucuria pietonalizării majorității străzilor din centrul istoric al capitalei, spațiul pietonal e ignorat și batjocorit de șmecherii care se dau cu mașina pe acolo, pentru că ei nu-s săraki ca voi. Asta duce la unele situații:

1. Pavajul din dreptul BNR de pe strada Smârdan spre strada Lipscani e țăndări și pericol de accidentare a pietonilor, pentru c-a fost gândit pentru o promenadă, nu să susțină trafic auto. Stă nereparat de câțiva ani.

2. Unii șoferi nerăbdători claxonează și hărțuiesc pietonii care nu se dau din fața mașinilor. Ce tupeu, vrea faraonu’ să dea talpă și nu-l lasă fraierii.

3. Unii șoferi sunt tentati, în lipsa indicatoarelor rutiere din zona pietonală, să accelereze nepermis de mult și s-a întâmplat să fie luați pietoni pe capotă sau să se frece bine mașina de ei. Hei, n-o mai duce bossul la curățat, a rezolvat!

Batjocorirea zonei pietonale din centrul istoric se face cu concursul PMB, al primarului general, care are în subordine Poliția Locală. Se întâmplă adesea ca polițiștii locali să ignore aceste încălcări ale regulamentelor zonale, sunt deranjați dacă sunt sesizați, își declină jurisdicția, în principiu încearcă orice numai să nu fie nevoiți să se achite de atribuțiunile funcției pe care o ocupă, plătită de cetățenii pe care refuză să-i ajute. Îi pun cel mult să facă sesizare pe e-mail. Oricum primarul nu merge pe jos, deci de ce l-ar interesa pietonalele? Pe cel actual îl pasionează doar la nivel de PR, cu acele pietonale de weekend, gândite prost. Când e vorba de pietonalizare permanentă și menținerea ei, toți sunt incompetenți și/sau nepăsători.

Tu cum te-ai distrat pe străzile pietonale din centrul vechi?

Raiden

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.

Cele mai noi

Din aceeasi categorie

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.