17.9 C
București
vineri, octombrie 4, 2024

Bucharest Start-upCity

sursa-Primăria Municipiului Bucureşti

 

Primarul General, Gabriela Firea: Prin programul Bucharest Start-upCity vom finanța 200 de noi afaceri, fiecare în valoare de 50.000 de euro. Prin această inițiativă încurajăm tinerii întreprinzători și vom contribui la crearea a peste 400 de locuri de muncă în Capitală

Primarul General, Gabriela Firea, și președintele Consiliului Național al Întreprinderilor Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR), Florin Nicolae Jianu, au semnat, la sediul Primăriei Municipiului București, Protocolul de Colaborare între Municipiul București și CNIPMMR, în vederea dezvoltării și susținerii mediului privat din Capitală.
În urma semnării Protocolului de colaborare, Primăria Municipiului București și Consiliului Național al Întreprinderilor Mici și Mijlocii din România vor demara programul municipal de interes public “Bucharest Start Up City”, care va avea ca principale obiective finanțarea de ‘start-up’-uri în acord cu dezvoltarea inteligentă a Municipiului București, precum și atragerea tinerelor talente antreprenoriale.
Primarul General, Gabriela Firea: „Prin semnarea acestui protocol, demarăm astfel programul Bucharest Start-up City care este menit să încurajeze tinerii întreprinzători să își dezvolte afaceri în București. Capitala României devine astăzi primul oraș din țară care are un astfel de program destinat sprijinirii mediului de afaceri. Concret, vom finanța din bugetul anului viitor 200 de ‘start-up’-uri, valoarea totală a programului fiind de 10 milioane euro! Valoarea maximă acordată unei afaceri va fi de 50.000 de euro și estimăm că, prin această inițiativă, vom crea aproximativ 400 de locuri de muncă. Totodată, vom oferi asistenta instituțională și suport în dezvoltarea afacerilor, iar cheltuiala banilor publici va fi monitorizată. Doresc să subliniez că vor fi acceptate inițiative din toate domeniile, criteriul de bază fiind calitatea și dorința întreprinzătorilor de a implementa un plan de afaceri viabil”.
De asemenea, Primarul General a mai explicat necesitatea acestui demers: „Bucureștiul are nevoie de un program complex, care să încurajeze mediul privat, cu atât mai mult cu cât, în acest an, Guvernul a exceptat de la finanțarea europeană pentru ‘Start-up’-uri regiunea București-Ilfov. Dorim să compensăm această nedreptate, mai ales că avem datoria, ca autoritate publică locală, să venim în sprijinul întreprinzătorilor și mai ales a celor debutanți. Astfel, împreună cu Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România am decis că deținem resursele și expertiza necesare pentru a implementa în București un program complementar cu Start-Up Nation”.

 

De asemenea, Protocolul de colaborare dintre cele două instituţii prevede 4 programe de susţinere a mediului privat şi a tinerilor antreprenori, Bucharest Start-up City fiind primul dintre acestea.

Celelalte trei proiecte, care vor fi implementate intr-o etapă ulterioară, sunt:
2- Dezvoltarea de incubatoare pentru susţinerea antreprenoriatului;
3- Înfiinţarea în parteneriat a Agenţiei de Business,
4- Implementarea în parteneriat a unor instrumente financiare (inclusiv fonduri europene), alături de alţi actori relevanţi (instituţii bancare), (așa cum este prevăzut în Programul de Guvernare Locală 2016-2020, este necesară cooperarea dintre administrația publică – partenerii sociali- mediul privat, pentru dezvoltarea inteligentă a orașului).

Dupa semnarea Protocolului, experții Primariei Municipiului Bucuresti, împreună cu cei de la Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR) se vor constitui în grupuri de lucru pentru realizarea Regulamentului privind modalitatea de accesare a fondurilor.
După finalizarea documentului, Regulamentul Bucharest Start-up City va intra în dezbatere publică astfel încât fiecare parte interesată să poata face eventuale propuneri de îmbunătățire sau cu alte sugestii privind criteriile de eligibilitate, domeniile vizate și mecanismul finanțării.
După perioada de dezbatere publică, regulamentul se va supune aprobării CGMB iar apoi se va înfiinţa o platformă online dedicată acestui program unde persoanele interesate vor putea depune planurile de afaceri; CNIPMMR va deschide sesiunea pentru depunerea proiectelor online, experți financiari vor analiza planurile de afaceri, pe baza criteriilor de selecție, se vor declara castigătorii, iar proiectele vor fi monitorizate și sustinute în implementare.

Acesta este un site cu caracter informativ și educativ . Publicam aceste informații pentru cunoștințele culturale ale publicului. Dacă doriți să eliminăm o postare sau să facem modificări, vă rugăm să ne contactați. Nu intenționăm încălcarea dreptului de autor.

Cele mai noi

Din aceeasi categorie